ספוטיפיי מתכננת שינוי בגרסה החינמית גם למשתמשי מובייל

שירות הסטרימינג המוזיקלי יאפשר ללקוחות החינמיים לשלוט בשירים המושמעים וגישה נוחה לפלייליסטים • מאז הנפקתה זינקה החברה בלמעלה מ-30%, אך בדוחות שהגישה לקראת ההנפקה, דיווחה על הפסד נקי של 1.2 מיליארד דולר ב-2017

מנכ"ל ספוטיפיי דניאל אק / צילום: Shannon Stapleton, רויטרס
מנכ"ל ספוטיפיי דניאל אק / צילום: Shannon Stapleton, רויטרס

ספוטיפיי מפתחת גרסה חדשה לשירות החינמי שלה, שאמורה להפוך אותו לנגיש ופשוט יותר לשימוש, גם למשתמשי מובייל. לפי דיווח של אתר החדשות בלומברג (Bloomberg), זהו השינוי המשמעותי הראשון שהחברה מתכננת לבצע, מאז ההנפקה בשבוע שעבר.

כיום השירות החינמי של ספוטיפיי לא מאפשר למשתמשים באפליקציות המובייל לשלוט במוזיקה לה הם מאזינים כלל - מלבד האפשרות לדלג על שישה שירים ביום. השינוי יאפשר ללקוחות החינמיים לגשת לפלייליסטים בנוחות ולשלוט בשירים המושמעים, באופן שמזכיר את השירות שמקבלים המנויים המשלמים.

מאז הנפקתה, מניית ספוטיפיי  זינקה בלמעלה מ-30%, אך בדוחות שהגישה לקראת ההנפקה, דיווחה על הפסד נקי של 1.2 מיליארד דולר ב-2017. משקיעים נוהגים להעריך חברות בין היתר על בסיס קצב צמיחת הלקוחות שלהן, ואחרי ההנפקה ספוטיפיי נדרשת לפעול על מנת לשפר את ביצועיה מול המתחרות: בפברואר האחרון דווח כי אפל מיוזיק צפויה לעקוף את ספוטיפיי בכמות המשתמשים בתוך כחצי שנה, בשל קצב הצמיחה הגבוה שלה.

השירות החינמי של ספוטיפיי מביא את מרבית לקוחותיה, וכמות הלקוחות המשלמים מהווה פחות ממחצית מכלל הרשומים לשירות: לספוטיפיי 157 מיליון משתמשים, מתוכם 70 מיליון משלמים בלבד. בשוק הזרמת המוזיקה התחרותי, ספוטיפיי ככל הנראה מקווה שהשינוי ימשוך אליה משתמשים נוספים, אותם היא תוכל להמיר משתמשים משלמים. לפי בלומברג, ספוטיפיי צפויה להגיע ל-200 אלף נרשמים עד סוף השנה, מתוכם כ-100 אלף בתשלום.

מבקרי ספוטיפיי, בינהם חברות תקליטים ומוזיקאים, טוענים כי השירות החינמי שלה פוגע בתעשייה. ספוטיפיי מצידה מתעקשת כי הגישה למוזיקה בחינם חיונית עבור שירותי סטרימנג כדי להצליח להתחרות ביוטיוב. בישראל, שירותי סטרימינג עדיין מתקשים להתחרות ביוטיוב, כאשר בדצמבר 2017, שיעור הישראלים ששילמו עבור שירותי סטרימינג עמד על פחות מאחוז אחד.