הצלחה להנהלת eSense: נכשלה הדחת הדירקטורים

ברוב של 59.9% קבעו בעלי השליטה בחברה כי ההרכב הנוכחי של הדירקטוריון לא ישונה • החברה לא עומדת ברף הדירקטורים המינימלי אשר מחייבת הבורסה האוסטרלית

קנאביס רפואי / צילום:שאטרסטוק
קנאביס רפואי / צילום:שאטרסטוק

נכשל הניסיון להדיח דירקטורים בחברה הישראלית eSense-Lab, שנסחרת בבורסה האוסטרלית. החברה, הפועלת בתחום הקנאביס הרפואי, עדכנה היום (ג') כי בעלי המניות הכריעו לטובת הצעות החברה, שכללו את הארכת כהונתם של הדירקטורים, ומנעו שינוי פרסונלי בצמרתה בהתאם להצעת בעלי מניות מיעוט, שדרשו להדיח דירקטורים.

מתוצאות האסיפה הכללית עולה כי הצעות החברה בקשר להארכת כהונת הדירקטורים חיים כהן (המכהן גם כמנכ"ל), ערן גלבוע (סמנכ"ל הכספים), אילן סעד ובנימין קרסיק, התקבלו ברוב של 59.9%. מנגד, הצעות בעלי מניות המיעוט להדיח את כהן, גלבוע וסעד זכו לתמיכה של 39% ולא עברו. בין בעלי מניות המיעוט שדרשו להדיח את הדירקטורים היה גם היו"ר לשעבר, ברנדן דה קווה (de Kauwe), שהודח לאחרונה.

כחלק מהמאבק בין הצדדים, החברה הודיעה לאחרונה על מינוי בוחן חיצוני עצמאי לבחינת התנהלותו של דה קווה כיו"ר. המאבק אף גלש לפסים משפטיים כשהצדדים תבעו זה את זה. לאי ודאות הוסיפה השעיית המניה ממסחר על-ידי הבורסה בשבועות האחרונים, בשל אי-עמידה בתנאי המסחר. נראה שאחד הגורמים שהובילו להתנגדות בעלי המניות קשור להוצאות החברה שתפחו ב-2017.

מה צפוי כעת? בשלב זה נראה כי החברה לא עומדת במספר המינימלי הנדרש של דירקטורים אוסטרליים. ייתכן שעל רקע זה עשויה להירקם פשרה בין הצדדים, שתכלול מינוי דירקטור נוסף ומחיקת התביעות ביניהם. עם זאת, לא מן הנמנע שבעלי מניות המיעוט ימשיכו במאבקם.

הצעה אחרת שלא אושרה היא הצעת החברה להקצות אופציות נוספות לחברת הקנאביס MMJ (גם היא חברה ישראלית שנסחרת באוסטרליה) תמורת 375 אלף דולר.