Gett תאפשר גבייה של 4.80 שקלים להזמנה בכל שעות היממה

כיום הנהגים מורשים לגבות את דמי השירות הללו בשעות מסוימות • בנוסף, החברה תאפשר לנהגים לדרג את הנוסעים, במסגרת פיילוט ל"מדידת חוויית נסיעה איכותית ושיפור השירות"

חברת Gett מעדכנת את המדיניות שלה ותאפשר מעתה לכל הנהגים לגבות דמי הזמנה בגובה של 4.80 שקלים (בהתאם למה שמתיר צו פיקוח המחירים). כיום הנהגים מורשים לגבות את דמי השירות הללו בשעות מסוימות.

בהזמנת מונית גט אקספרס או גט מהדרין מפורט באפליקציה כי הנהג רשאי לגבות 4.80 שקל בהזמנות הנעשות בשעות השיא, כלומר בין 7:00 ל-10:00 בבוקר ובין 15:00 ל-19:00 (בימי חול), ובסופי השבוע כבר מיום חמישי בשעה 19:00. בהזמנות של מוניות גט פרימיום (צי רכב מדגמים יוקרתיים) רשאי הנהג לגבות את דמי השירות בכל שעות היממה. השינוי במדיניות ייכנס לתוקף ב-1 במאי. 

בנוסף, החברה תאפשר לנהגים לדרג את הנוסעים, במסגרת פיילוט ל"מדידת חוויית נסיעה איכותית ושיפור השירות". בשלב הזה הנוסעים לא יהיו חשופים לציון הדירוג שלהם.

לאחרונה נכנסו לשוק הזמנת המוניות באפליקציות שני שחקנים חדשים: האפיקציה רקסי, המציעה לחבר בין הנוסעים והנהגים על בסיס מיקום ודירוג - כשגם היא מאפשרת לנהג לדרג את הנוסע ולבחור לפיכך את הקריאה לנסיעה. אפליקציה זו לא גובה מנהגים דמי שימוש או אחוזים מהכנסותיהם. אפליקציה נוספת היא פיק-אפ, שדומה יותר לגט באופי הפעולה שלה אל מול הנוסע. הנהגים בפיק-אפ משלמים 10% מהנסיעה (עד 1,000 שקל) לחברה.

כ-30 אלף נהגי מוניות פועלים בישראל (22 אלף מתוכם במוניות מורשות), והם מסיעים כ-600 אלף נוסעים ביום ומגלגלים מחזור שנתי של כ-6.1 מיליארד שקל. 8,500 מהנהגים רשומים במאגר של Gett. 

ב-2014 ביטלה גט את הגבייה של דמי השירות לחלוטין. אחרי תקופה של מספר חודשים החברה אפשרה לנהגים לגבות 4.80 שקלים לכל הזמנה בסופי שבוע בלבד, ובינואר 2017 הכלילה את שעות השיא - במדיניות שתקפה עד היום

בעבר אף הוגשה בקשה להכרה בתביעה כייצוגית נגד Gett, בטענה כי למרות השעות המוגדרות והמותרות לתוספת של דמי השירות, בפועל נטען כי הנהגים גובים גם בשעות שמחוץ לטווח המוגדר.