דיווח: ליאור רון, ר' חטיבת המשאיות של אובר, עוזב את החברה

לא ידוע האם הישראלי, שייסד את הסטארט-אפ "אוטו" שנרכש ע"י אובר, עוזב בעקבות התאונה הקטלנית בין מכונית אוטונומית להולכת רגל באריזונה • אובר סירבה להגיב לידיעה

ליאור רון / צילום: Mike Blake, רויטרס
ליאור רון / צילום: Mike Blake, רויטרס

הישראלי ליאור רון, המייסד השותף של סטארט-אפ משאיות אוטונומיות שאובר רכשה עוזב את אובר, כך דווח הערב ב-CNBC. רון עזב את גוגל וייסד את הסטארט-אפ "אוטו" ב-2016. לפי הפרופיל שלו בלינקדאין, הוא מכהן כיום כראש Uber Freight, פרויקט המשאיות האוטונומיות של אובר.

המייסד השני של אוטו, אנתוני לוונדווסקי, עמד במרכזה של התביעה בין אובר ויחידת המכוניות האוטונומית של אלפבית - ווימו. ווימו טענה כי כשאובר רכשה את אוטו, לוונדווסקי, שעבד לפני כן בגוגל, חברת הבת של אלפבית, הביא לחברה 14,000 קבצים של גוגל שהכילו סודות מסחריים של ווימו. החברות הגיעו להסכם פשרה במסגרתו אובר שילמו לווימו 245 מיליון דולר.

לא ידוע אם עזיבתו של רון קשורה לתאונה הקטלנית בין מכונית אוטונומית של אובר להולכת רגל באריזונה. התאונה הייתה ככל הנראה הראשונה אי פעם בה הולך רגל נהרג מהתנגשות עם מכונית אוטונומית. התאונה העלתה שאלות לגבי בטיחות הטכנולוגיה של אובר, והשבוע מושל אריזונה אף החרים את הנסיעות של המכוניות האוטונומיות של אובר במדינה. אובר אף השעתה את נסיעות המבחן שלה לרכבים אוטונומיים בכל הערים בהם היא פועלת בעקבות התאונה.

אובר סירבה להגיב לידיעה, אך מסרה ל-CNBC כי "אנחנו עדיין מתרגשים ומושקעים לחלוטין בעתיד של Uber Freight. מאז שהשקנו את השירות בטקסס, הצגנו אותו לכל המדינות בארה"ב ואנחנו מאמינים שנמשיך לצמוח, תוך כדי שאנחנו משתמשים ברשת ובטכנולוגיה שלנו כדי לשנות את תעשיית המשאיות".