הפעם זה עבר חלק: סלינגר אישרה את מינוי שריג וספיר במגדל

הממונה על שוק ההון והביטוח אישרה למנות את עודד שריג ליו"ר מגדל ביטוח ואת דורון ספיר למנכ"ל החברה

עודד שריג / צילום: איל יצהר
עודד שריג / צילום: איל יצהר

ההנהלה החדשה שמינה שלמה אליהו לקבוצת הביטוח מגדל יוצאת לדרך. הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, דורית סלינגר, אישרה כצפוי וללא בעיות את מינויו של פרופ' עודד שריג ליו"ר מגדל ביטוח ושל דורון ספיר למנכ"ל מגדל ביטוח, בכך שהודיעה ש"אינה מתנגדת למינויים".

השניים ייכנסו לתפקידיהם במקום היו"ר היוצא יוחנן דנינו והמנכ"ל עופר אליהו, בנו של בעל השליטה, שצפוי לפרוש בקרוב. מגדל פירטה היום, כי "על מועד תחילת הכהונה כמנכ"ל מגדל ביטוח תינתן הודעה נפרדת", בעוד שלגבי שריג, יחליף הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון שקדם לסלינגר את דנינו כבר ב-1 באפריל.

כמו כן, בעל השליטה שלמה אליהו צפוי להחליף את דנינו כיו"ר החברה האם הציבורית מגדל אחזקות. עד שמינויו של אליהו יאושר באסיפה ככלית, מי שימונה ליו"ר מגדל אחזקות הוא ד"ר גבי פיקר, דירקטור ותיק בקבוצת אליהו ובקבוצת מגדל תחת אליהו. פיקר הינו בנו של המפקח על הביטוח שאישר לפני כחמישה עשורים את הקמת אליהו ביטוח.

המינוי של ספיר, שמגיע למגדל מתפקיד מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, ובעבר משנה למנכ"ל מגדל ומנכ"ל טלדור, נעשה לאחר תקופת חיפוש ארוכה אחר מחליף לעופר אליהו. האחרון פורש ממגדל בצל מתיחות עם אביו, ועד פרישתו הוא צפוי לפרסם את הדוחות השנתיים של הקבוצה. בעבר דווח כי יפרוש עד תחילת יוני הקרוב.

גם שריג מגיע למגדל בפעם השנייה. גם בפעם הקודמת הוא מונה מטעם בעל השליטה שלמה אליהו לתפקיד יו"ר, אך אז היה זה לתפקיד היו"ר של החברה האם הציבורית, ולא של חברת הביטוח. עם זאת, בניגוד לאישור החלק עכשיו, בפעם הקודמת המינוי של שריג ממש לא עבר חלק, והממונה סלינגר התנגדה אז למינויו לכל תפקיד בחברת הביטוח של הקבוצה. לכן הוא לא מונה אז לתפקיד במגדל ביטוח, וסלינגר קצבה לו תקופת צינון של שלוש שנים מתום כהונתו כמפקח. זאת בשל כך ששריג היה זה שאישר לאליהו את העסקה לרכישת השליטה במגדל מידי ג'נרלי האיטלקית.

עתה אמורה מגדל לצאת לדרך חדשה, בצל עוד שינוי בצמרתה. מדובר בשרשרת ארוכה של בעלי תפקידים שעברו בכיסאות המנכ"ל והיו"ר, מאז שאליהו רכש את השליטה בקבוצה.

בשלהי 2012 רכש אליהו כ-69% ממניות קבוצת הביטוח מגדל, בתמורה לכ-3.55 מיליארד שקל לפי שווי של כ-5.1 מיליארד שקל. כיום נסחרת מגדל בשווי כולל של 3.8 מיליארד שקל.

ומה לגבי דנינו? הוא צפוי לסיים ב-2018 את תקופת הצינון שנכפתה עליו עם פרישתו מהמשטרה, ובעבר דווח כי אז הוא מתכוון לפנות לעסקים אחרים, "בין היתר כדי לאפשר לו להמשיך לכיוונים נוספים בקריירה האישית והציבורית".