וירצבורגר: החזקה של גבעות עולם באזור ראש העין תבוטל

הממונה על הנפט: זאת במידה ולא ימולאו דרישות הממונה ■ על החברה להציג תכנית הפיתוח ותכנית המימון מחדש עד התאריך 10 לאפריל

קידוח נפט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
קידוח נפט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

הממונה על הנפט, יוסי וירצבורגר, מאיים שוב: החזקה של גבעות עולם באזור ראש העין תבוטל במידה ולא ימולאו דרישות הממונה - על החברה להציג תכנית הפיתוח ותכנית המימון מחדש עד התאריך 10 לאפריל. כך עולה מהדיווח של החברה לבורסה ביום חמישי האחרון, בו מפורט המכתב שנשלח אל החברה.

״מהחומרים אשר הועברו אליי ב־25 בפברואר 2018 והשלמות שהעברתם לאחר המועד האחרון שקבעתי במכתבי, ניתן ללמוד כי במשך תקופה ארוכה של שנים לא נעשתה כל התקדמות. 'תוכנית הפיתוח' שהוצגה בפנינו היא בעצם תוכנית להמשך חיפוש נפט בשטח החזקה. תוכנית זו מתאימה לשלב מקדמי של זכות נפט - רישיון חיפוש, אינה קרובה לציפיות הקיימות מתוכנית לפיתוח מחזקת נפט, לא כל שכן שאינה הולמת חזקת נפט בת 16 שנה", מדגיש וירצבורגר.

לדבריו, גם תוכנית המימון שהועברה על ידי החברה בפברואר אינה מקובלת עליו: "מהמסמך ניתן להבין כי כיום לא עומד לרשותכם מימון מספק לפיתוח החזקה, וכי בשלב כה מאוחר של החזקה הנכם בשלבים ראשוניים בלבד של גיוס כספים".

כפי שמפורט במכתב הממונה, גבעות עולם קיבלה את חזקת ראש העין עוד באפריל 2002, אך מאז נקדחו בתחומי החזקה 3 קידוחים בלבד: קידוח מגד 4 אשר כלל אף קידוח צד וקידוח אופקי, קידוח מגד 5 אשר נקדח פעמיים באותו המיקום, וקידוח מגד 6 אשר כלל אף הוא קידוח צד. 3 הנפט הופק מקידוח מגד 5 בלבד, אך מאפריל 2017 הופסקה הפקת הנפט לגמרי.

פוטנציאל הנפט באזור מוערך במאות מיליוני חביות אך השותפות גבעות עולם שקדחה בו בשנים האחרונות הצליחה להפיק ממנו כמויות קטנות מאד יחסית.

לאחרונה פורסם ב״גלובס״ כי קבוצת אנשי עסקים בראשות שר האנרגיה לשעבר עו"ד משה שחל, הכוללת את מנכ"ל החברה לישראל לשעבר ניר גלעד ואת יזם חיפושי הגז הוותיק גדעון תדמור, מתעניינת בזכויות לקידוח נפט בשטח חזקת "גבעות עולם".