היוזמה הסודית של אפל: מפתחת לראשונה מסכי סמארטפונים

המעבר של אפל לייצר מסכים עבור עצמה עשוי לפגוע ביצרנים כמו סמסונג, ג'פן דיספליי, שארפ קורפ ו-LG ■ מניות ג'פן דיספליי, שארפ וסמסונג כבר נפלו בעקבות החדשות

מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

לראשונה, אפל מפתחת ומעצבת בעצמה מסכים עבור מכשיריה ביוזמה סודית שזכתה לשם הקוד T159. המסכים הם מסוג MicroLED, והייצור של מספר קטן לצורכי בחינה וניסוי נעשה בקליפורניה בסמוך למשרדים הראשיים של החברה, כך מסרו מקורות לבלומברג.

מסכי המיקרו-לד אמורים להיות דקים, בהירים וצורכי פחות אנרגיה ממסכי ה-OLED שבשימוש היום. הם גם קשים יותר לייצור, והחברה כמעט ויתרה על הפרויקט לפני כשנה. כעת הטכנולוגיה, שעל פיתוחה עובדים כ-300 מהנדסים, נמצאת בשלב מתקדם, אך הלקוחות כנראה יראו את התוצאות רק בעוד מספר שנים.

שליטה בטכנולוגיית המיקרו-לד תסייע לאפל לבלוט בשוק הסמארטפונים. ייצור המוני של המסכים ידרוש ציוד רב, ולפי בלומברג, סביר שאפל תבצע אאוט-סורסינג לייצור ההמוני כדי למזער את הסיכון לפגוע ברווחים שלה. שלב הפיתוח מתבצע סמוך למרכז החברה כדי להשאיר את הטכנולוגיה סודית לאורך כמה שיותר זמן. סיכון נוסף איתו מתמודדת אפל הוא שעד שתפתח את הטכנולוגיה, עלולה כבר להיות טכנולוגיה מתקדמת יותר.

אפל ווטצ' יהיה המוצר הראשון עם הטכנולוגיה. היום אפל ווטצ' מצויד במסך שייצרה LG; ובאייפון X, הטלפון הראשון של אפל עם מסך OLED, מותקן מסך שייצרה סמסונג. עד שמסכי המיקרו-לד יהיו מוכנים, החברה מתכננת לשחרר בסתיו את האייפון השני בעל מסך ה-OLED.

המעבר של אפל לייצר מסכים עבור עצמה עשוי לפגוע ביצרנים כמו סמסונג, ג'פן דיספליי, שארפ קורפ ו-LG. מניות ג'פן דיספליי, שארפ וסמסונג כבר נפלו בעקבות החדשות.

זוהי לא הפעם הראשונה בה אפל עוברת לייצור פנימי. החברה מעצבת את השבבים למכשירים הניידים שלה כבר מספר שנים.