בזק | בלעדי

בזק: אסיפה למינוי דירקטורים לפני פרסום הדוחות

כחלק מניסיון לפשרה מצידה, בזק לא תחכה עד לסוף השבוע הבא לפרסום הדוחות הכספיים, ותקדים את הזימון בשבוע ■ המוסדיים כועסים מאד על התנהלות בזק שכל כולה נועדה למשוך זמן לטובת גיבוש רשימת המועמדים שלה

דירקטוריון בזק החליט לזמן, ככל הנראה, השבוע אסיפה כללית למינוי דירקטורים חדשים. מדובר בסוג של פשרה מבחינת בזק היות והיו"ר הזמני של בזק דוד גרנות, סבר כי יש לדחות את זימון האסיפה עד לאחר פרסום הדוחות הכספיים ב-29 למארס.

זימון האסיפה משמעותו שגרנות הולך להביא את רשימת הדירקטורים שלו, ובמקביל הגופים המוסדיים יביאו את רשימת הדירקטורים שלהם, ומסתמן מאבק על מינויים של הדירקטורים החדשים בבזק.
נודע כי עם פרסום הזימון לאסיפה הכללית צפוי דירקטוריון החברה להציג את הרשימה שלו. הגופים המוסדיים הציגו רשימה של 6 מועמדים ל-3 דירקטורים חיצוניים שאמורים להתמנות במסגרת העלאת מספר הדירקטורים ל-11. בסופו של יום הדירקטוריון אמור לכלול ארבעה דירקטורים מחברת ביקום, פלוס נציג עובדים. בנוסף יהיו שלושה דירקטורים חיצוניים, ושני דירקטורים בלתי תלויים, מלבד היו"ר.

נזכיר כי בקרב הגופים המוסדיים המיוצגים על ידי אנטרופי, היו רוצים לראות את החלפתם של שני הדירקטורים החיצוניים הנוכחיים, ואז מבחינתם גם לא היה צורך להעלות את מספר חברי הדירקטוריון ל-11 ולהישאר עם 9 בלבד. חשוב להדגיש כי הגופים המוסדיים מבקשים את כינוס האסיפה כבר למעלה מחודשיים. התחושה היא שגרנות עיכב את הכינוס בכוונה, על מנת להגיע למצב שהוא יוכל לגבש את רשימת המועמדים שלו ולהציג אותה לאישור באסיפה הכללית.

בזק ניסתה לחמוק מהזימון במספר דרכים, היצירתית מביניהם הייתה ניסיון לקבל אישור מדומה ממשרד התקשורת לכינוס האסיפה. כאשר קבע משרד התקשורת שאין צורך באישורו, בזק לא טרחה להודיע על כך לציבור וגם על זה ישנן טרוניות כלפיה.