נאמני הוניגמן במגעים למכירת הוניגמן קידס לבעלים של קיווי

נאמני הוניגמן ספגו מכה מבית המשפט, לאחר שהשופט חגי ברנר סירב לאשר את הארכת הקפאת ההליכים האישית של בעלי המניות, יעקב ומיכה הוניגמן

הוניגמן / צילום: תמר מצפי
הוניגמן / צילום: תמר מצפי

מכירתה בחלקים של קבוצת האופנה הוניגמן שנכנסה להקפאת הליכים מתקדמת: נאמני הוניגמן מנהלים מגעים למכירת רשת הוניגמן קידס לידי הבעלים של רשת אופנת הילדים והתינוקות קיווי (Kiwi). במקביל, ספגו הנאמנים מכה מבית המשפט המחוזי בת"א, לאחר שהשופט חגי ברנר סירב לאשר את הארכת הקפאת ההליכים האישית של בעלי המניות, יעקב ומיכה הוניגמן. המשמעות היא שלבעלים אין הגנה מפני הנושים שיכולים לפתוח נגדם בהליכים משפטיים.

הנאמנים מציינים כי עד למועד שנקבע להגשת ההצעות למכרז לרכישת הוניגמן (כולה או בחלקים) התקבלו מספר הצעות העומדות בתנאים שנקבעו. עוד מפרטים הנאמנים כי הם קיימו ומקיימים מו"מ נמרץ עם המציעים השונים בכדי לשפרן, ולהביא בפני הנושים ובית המשפט את ההצעה הטובה ביותר. בנוסף, מדווחים הנאמנים כי הגם שהמועד להגשת הצעות למכרז לרכישת הרשת לא הוארך, נעשו פניות נוספות אל הנאמנים, לרבות במהלך סוף השבוע, אולם טרם התקבלו הצעות נוספות מגובות בערבויות בנקאיות.

השופט קיבל את ההחלטה חרף הטענות של הנאמנים כי "העזרה שתתקבל מהם (בעלי המניות -ש.מ) לא תהיה מיטבית כאשר יהיה עליהם להתמודד עם שורה של הליכים משפטיים שיינקטו נגדם".

בבקשתם מבית המשפט הנאמנים הודיעו כי הם צפויים להביא לאישור בית המשפט בימים הקרובים את עסקת המכירה, ולשם כך קיוו לקבל הארכה של 21 ימים לצו הקפאת ההליכים האישית של בעלי המניות, לטענתם כדי לאפשר למציע "לבוא בדברים עם הבעלים לאחר הגשת הצעתו", אך כאמור בית המשפט סירב לבקשה.

לפי דיווח שמסרו נאמני החברה, עו"ד קרן רייכבך-סגל, רו"ח בועז גזית ועו"ד פיני יניב, לבית המשפט, ההצעה המשמעותית ביותר שנתקבלה עד כה היא של רשת אופנה ישראלית שבכוונתה לרכוש כמחצית מסניפי הרשת, לרבות את המותג ומוניטין החברה, וכוללת גם התחייבות להעסקת רוב העובדים בסניפים שיירכשו. ככל הידוע, הצעה זו מתייחסת כאמור לבעלי רשת האופנה קיווי.

מציע זה היתנה בהצעתו שיתאפשר לו ללמוד את הרשת ולעשות "חפיפה" עם המנהלים היוצאים. ואולם, כזכור, מנכ"ל קבוצת הוניגמן, מיכה רונן, התפטר בסמוך לאחר תחילת הקפאת ההליכים, ובשל החיסכון המתבקש בנסיבות העניין לא נשכר מנכ"ל מקצועי במקומו. הנאמנים מנהלים את הרשת תוך הסתייעות פעילה בבעלי המניות, האחים יעקב ומיכה הוניגמן ועל כן לטענת הנאמנים, הדמויות הרלוונטיות לחפיפה בניהול הרשת הם בעלי המניות. "הם אלו שמתמצאים היטב בדגמים, מודלים, מחירים, קשרים עם ספקים ויבואנים ועוד מידע מקצועי רב ובעל חשיבות, במיוחד בעונה זו של חילופי עונות מחורף לקיץ".