מנרב רכשה מגרש ביפו ל-100 דירות ב-63 מיליון שקל

המוכרת היא חברת הכשרת הישוב שמכרה למנרב שני שליש מהמגרש ברחוב שדרות ירושלים ■ זאת לאחר שבחודש ינואר האחרון רכשה מנרב שליש מהמגרש מחברת בולווארד, וכעת מחזיקה בשלמותו

 

 

חברת מנרב פרויקטים, רכשה מחברת הכשרת הישוב, שני שליש ממגרש בשדרות ירושלים 129-131 ביפו, ב-63 מיליון שקל. בינואר האחרון רכשה מנרב פרויקטים שליש מהמגרש מחברת בולווארד תמורת 27.5 מיליון שקל, כך שכעת, מחזיקה החברה במגרש במלואו. כתוצאה ממכירת הנכס, צפויה הכשרת הישוב לכלול בדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2018 רווח בסך של כ-31 מיליון שקל.

על המגרש, בשטח של 2.2 דונם, ניתן להקים 100 דירות בבנייה רוויה מרקמית, ו-800 מ"ר מסחר בקומת הקרקע. מנרב צופה כי עלות ההשקעה הכוללת בפרויקט תעמוד על 200 מיליון שקל. כאשר היתר הבנייה לפרויקט צפוי להתקבל במהלך 2019.

בשנת 2013 חתמה חברת בולווארד על עסקת קומבינציה על בעלי קרקע פרטיים לרכישת שליש מהקרקע, במסגרתה שיווקה את פרויקט "יפו בשדרה". בינואר האחרון כאמור, מימשה בולווארד את חלקה בקרקע לאחר שערך הקרקע עלה, בין היתר בשל העובדה כי בשדרות ירושלים צפוי לעבור קו הרכבת הקלה.

"נמשיך לאתר עסקאות נוספות"

מנרב פרויקטים היא חברה בת של מנרב אחזקות הנמצאת בשליטת אברהם קוזניצקי. החברה עוסקת בייזום פרויקטים למגורים, לרבות מסחר הנלווה למגורים. מניות החברה הונפקו בבורסה לפני כשנה ורשמו מאז ירידה של 8%. שוויה של החברה עומד כיום על כ-374 מיליון שקל. מניית הכשרת הישוב רשמה היום עלייה קלה והשלימה התקדמות של יותר מ-30% בשנה האחרונה, ושווי החברה הגיע לכ-993 מיליון שקל.

בהכשרת הישוב מקדמים בימים אלה מספר פרויקטים גדולים שיביאו להרחבת בסיס הנכסים המניבים שלה בגוש דן, ביניהם בניית קמפוס הכשרת הישוב בבני ברק הכולל שני מגדלי משרדים ומרכז רפואי סיעודי, הקמת מגדל משרדים ומלון בגובה 60 קומות במקום בית מעריב, והקמת בניין משרדים ומגורים בגובה 42 קומות במקום בית קלקא בת"א.

מנכ"ל מנרב פרויקטים דרור קוזניצקי (בנו של אברהם), ציין היום כי "מדובר בקרקע שנמצאת במיקום אטרקטיבי מאוד ואנחנו מזהים בקרקע זו פוטנציאל גדול, בעיקר בשל מיקומה בסמוך לתחנת הרכבת הקלה שצפויה כבר לפעול עד סיום הקמת הפרויקט. מנרב פרויקטים נהנית כיום מאיתנות פיננסית ומנזילות גבוהה, שמאפשרות לנו לאתר הזדמנויות וכך להרחיב את פעילותנו. נמשיך לפעול לאיתור עסקאות נוספות, הן בתחום הייזום והן בתחום ההתחדשות העירונית".