"בצופי ים קמנו בשש בבוקר. זה עזר לי בקריירה"

אחמד ג'בלי (22) מפתח אוטומציה בקמינריו ■ טווח שכר: 12-18 אלף שקל

אחמד גיבלי באדיבות המצולם
אחמד גיבלי באדיבות המצולם

איפה אני תופסת אותך?

"במשרד. בדיוק חזרתי מה-QA שרוצים שאפתח פיצ'ר חדש, ועכשיו יתחיל פינג פונג בינינו. קמינריו מפתחת אחסון נתונים לארגונים, במטרה שיהיה מהיר וקל".

כמה זמן אתה בחברה ומה עשית קודם?

"אני פה כמעט שנתיים. הגעתי מאינטל שם עבדתי כבודק אוטומציה, ובקמינריו אני כבר מפתח אותה. הרקע שלי מאינטל נותן לי יתרון, כי אני מבין את הבודקים, ויודע מה ישפר את ההבנה ואת יחסי העבודה".

למה עזבת את אינטל לטובת סטארט-אפ?

"לא רציתי לעזוב את עולם הבדיקות, ומצד שני רציתי לפתח. אנחנו לא סטארט-אפ קטן, אבל האווירה שונה מזו של ארגון גדול. כאן אני יכול להשפיע ולהציע החלטה שתשנה את החברה. בנוסף, כולם חולמים על אקזיט".

איך הגעת לתחום הזה?

"בגיל 16 נרשמתי לתוכנית אתגר, שמציעה לתלמידי בתי ספר מומלצים קורס מבוא במדעי המחשב. אם עוברים את הקורס, מתקבלים לתואר מלא במדעי המחשב באוניברסיטה. המורה שלי למחשבים בתיכון הציע לי, הסכמתי וזו הייתה אחת ההחלטות הכי טובות שקיבלתי".

תמיד אהבת מחשבים?

"כן, התחלתי לתכנת בגיל 13, משחקים קטנים וחישובים. אבל גם הייתי גם ילד רגיל שגדל בחיפה. הלכתי לתנועת נוער, צופי ים, וזה הקנה לי משמעת עצמית שסייעה לי בהמשך בלימודים ובקריירה. לא הייתי מקבל את זה במסגרת פורמלית. היינו קמים שם בשש בבוקר".

מה אתה עושה מחוץ לשעות העבודה?

בסוף היום אני מנגן בגיטרה. זו תרפיה, כך שהמחשבים הם לא כל החיים שלי. בנוסף אני מלמד בעמותת loop, שפועלת לשלב תלמידי ח' וט' במסגרת טכנולוגית - תכנות, סייבר, אלגוריתמים. הגעתי לזה אחרי שהייתי בכנס של מיקרוסופט, ושאלו שם אם יש מתנדבים. אז אמרתי יאללה, אני אעשה משהו טוב עם הידע שלי".

נרשמו גם תלמידות לתוכנית הזאת?

"כן, הרבה. לצערי עדיין לא רואים את זה בתעשייה, אבל אני מקווה שזה יסתדר בדור הבא. בקרב התלמידים יש אחוז יותר גבוה של בנות משאני רואה בעבודה. זה נותן תקווה".

איפה תהיה עוד חמש שנים מהיום?

"אתקדם בדירוג המקצועי-ניהולי - ראש צוות או מוביל טכני. אבל אשאר בדיוק עם אותה תשוקה של ילד שנכנס לראשונה לטויס אר אס".