דוחות הוט: ירידה בהכנסות מגזר הכבלים ב-2017

כמות מנויי הטלוויזיה ירדה ב-22 אלף אשתקד ■ עלייה במגזר הסלולר: "HOT mobile היא המגייסת הגדולה בשוק שנה שלישית ברציפות"

טל גרנות-גולדשטיין / צילום: איל יצהר
טל גרנות-גולדשטיין / צילום: איל יצהר

חברת התקשורת הוט מסכמת שנה חיובית עם עלייה של 4% בהכנסות וזינוק של 486% ברווח הנקי, אם כי השיפור בשורה התחתונה מיוחס בעיקר לירידה בהוצאות הפחת ופחות לפעילות השוטפת של החברה. הוט, שבבעלות פטריק דרהי, פרסמה את הדוחות ל-2017 בסוף השבוע. בשנה החולפת הסתכמו הכנסותיה ב-4.2 מיליארד שקל, כאמור עלייה של 4% ביחס ל-2016. החברה רשמה פחת והפחתות של 1.15 מיליארד שקל, ירידה של 11%, והרווח התפעולי שלה גדל ב-79% ל-568 מיליון שקל. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 246 מיליון שקל, עלייה מ-42 מיליון שקל ב-2016. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) גדל ב-5% לכ-1.7 מיליארד שקל.

התחרות הגוברת בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית באה לידי ביטוי בדוחות הוט, שסיימה את 2017 עם ירידה של כ-1% בהכנסות מתחום הכבלים, לכ-3 מיליארד שקל, כשה-EBITDA של מגזר זה ירד ב-4.6% לכ-1.5 מיליארד שקל. ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח עמדה בסוף השנה על 230 שקל, ירידה של שקל מהרבעון הקודם ושל 3 שקלים מסוף 2016. הוט גם איבדה לא פחות מ-9,000 מנויי "טריפל פליי" (הרווחיים ביותר עבור החברה) בשנה החולפת - 8,000 מתוכם ברבעון הרביעי לבדו. בסך הכול כמות מנויי הטלוויזיה ירדה בשנה האחרונה ב-22 אלף, כאשר מספר מנויי האינטרנט עלה ב-6,000 ומספר מנויי הטלפוניה ירד ב-8,000.

הוט רושמת גם את מנויי נקסט טי וי (שירות הטלוויזיה האינטרנט שלה, שנועד להתחרות בפרטנר וסלקום) כמנויים, והמשמעות היא שמספר הנטישות בטלוויזיה המסורתית גבוה אף יותר.

ברבעון הרביעי הוט הציגה ירידה של 1% בהכנסות ושל 2% ב-EBITDA של מגזר הכבלים בהשוואה לרבעון הקודם, כשההכנסות הסתכמו ב-749 מיליון שקל וה-EBITDA ב-368 מיליון שקל.

תוצאות הוט 3-18
 תוצאות הוט 3-18

ההכנסה החודשית ממנוי סלולר עלתה

במגזר הסלולר נרשמה צמיחה הן בהכנסות והן ב-EBITDA, גם ברמה הרבעונית וגם ברמה השנתית. הוט סיימה את 2017 עם הכנסות של כ-1.2 מיליארד שקל ממגזר הסלולר, עלייה של 18.1% לעומת 2016, וה-EBITDA השנתי ממגזר זה הסתכם ב-224 מיליון שקל, עלייה מ-75 מיליון שקל ב-2016. בסוף השנה היו לחברה כ-1.6 מיליון מנויים, עלייה של 117 אלף מ-2016, כשברבעון הרביעי נוספו לה כ-2,000 מנויי סלולר. ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי סלולר עמדה על 52 שקל בסוף השנה, ללא שינוי מהרבעון הקודם ועלייה של 2 שקלים בהשוואה לסוף 2016.

"ברבעון הראשון של 2018 אנו רושמים הישג משמעותי, עם גידול חיובי במצבת לקוחות החברה, לראשונה זה שמונה שנים, וזאת למרות התחרות הגוברת בשוק התקשורת, מה שמוכיח כי לקוחות החברה לא מוכנים להתפשר", אמרה מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין. "הוט היא קבוצת התקשורת היחידה בישראל שצומחת זו השנה השנייה ברציפות, ומסיימת את 2017 תוך שהיא מתחזקת ומשתפרת בכל הפרמטרים הכספיים. HOT mobile היא המגייסת הגדולה ביותר בשוק הסלולר זו השנה השלישית ברציפות, וממשיכה במגמת הצמיחה בהכנסות, שיפור משמעותי בכל הפרמטרים הפיננסיים וצמיחה חדה במכירות ציוד קצה".

בסוף 2017 העסיקה הוט כ-1,400 עובדים, ירידה של 17.5% ביחס לסוף 2016.