הוארך ב-4 ימים מעצר החשוד המרכזי בשוחד לעובד ציבור זר

בתום מעצרו החשוד יהיה נתון ל-10 ימי מעצר-בית נוספים ■ שמו של החשוד, בעל החברה ליצוא ביטחוני, אסור עדיין לפרסום, על אף שהמשטרה טענה לפגיעה בצרכים החקירתיים אם יתקיים דיון בערעור התרת הפרסום

שוחד / צילום: Shutterstock
שוחד / צילום: Shutterstock

בבית משפט השלום בראשון-לציון הוארך היום (א') ב-4 ימים מעצרו של החשוד המרכזי בשוחד עובד ציבור זר, ששמו אסור בפרסום ושנעצר הבוקר. השופט עמית מיכלס הורה כי בתום מעצרו יישאר החשוד, בעל החברה ליצוא ביטחוני, במעצר-בית למשך 10 ימים נוספים.

החשוד אינו קשור לחברת מספנות ישראל, שבכיר שלה נעצר אף הוא הבוקר, אולם בבעלותו חברה הקשורה לתעשיות ביטחוניות - ומדובר בפרשה הראשונה שעניינה חברה ביטחונית החשודה בשוחד לעובד ציבור זר. חברתו של איש העסקים בני שטיינמץ, החשודה אף היא במתן שוחד כזה, איננה עוסקת ביצוא ביטחוני.

השופט מיכלס לא מצא לנכון להיעתר לבקשת עורך דינו של החשוד להטלת צו איסור פרסום על שמו של החשוד, אולם עיכב לבקשתו את ביצוע ההחלטה כדי שהחשוד יוכל לערער עליה.

נציגי המשטרה, עו"ד רפ"ק אריאל פרידמן ועודד אררה, טענו כי ערעור כזה "מוביל לימי דיונים נוספים הפוגעים ביכולת המשטרה לבצע את החקירות" שעליה לבצע בימי המעצר ומעצר-הבית, אולם השופט לא קיבל את העמדה הזו והורה כאמור לעכב את פרסום שמו של החשוד.

על-פי הודעת המשטרה היום, החשדות הם לפרשה בינלאומית של מתן שוחד על-ידי חברה העוסקת ביצוא ביטחוני, במסגרתה הועברו על-פי החשד תשלומי שוחד לנציגי ממשל זרים, בד-בבד עם ביצוע עבירות נוספות.

על-פי החשד, תשלומי השוחד יועדו לאפשר ביצוען של עסקאות ביטחוניות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים.