סיליקום תשעה את הדיבידנד ומצפה למספר חוזים גדולים

החברה צנחה ביומיים האחרונים ב-39% בנאסד"ק ■ המנכ"ל אורבך: "אף שאנחנו עוד לא יכולים להכריז רשמית על הזכיות הפוטנציאליות האלה, כבר התחלנו לעבוד עם הלקוחות שמעריכים, כפי שאנו מעריכים, שהמצב הנוכחי יהפוך לזכייה מלאה תוך זמן קצר"

סיליקום / צילום: שירי חביב ולדהורן
סיליקום / צילום: שירי חביב ולדהורן

החברה הודיעה שהיא עשויה לזכות בקרוב במספר חוזים בהיקף פוטנציאלי עשרות מיליוני דולרים בשנה כל אחד, והיא משעה את חלוקת הדיבידנד כדי להבטיח את מימון ההון החוזר לביצוע החוזים.

לאחר שמניית סיליקום צנחה ב-39% בשני ימי המסחר האחרונים בנאסד"ק, על רקע אבדן החוזה הגדול ביותר בתולדותיה, החברה מספקת היום עדכון חיובי בנוגע לחוזים פוטנציאליים גדולים - ובמקביל מעדכנת על השעיית חלוקת הדיבידנד.

סיליקום מכפר סבא, בניהולו של שייקה אורבך, מספקת פתרונות לקישוריות של רשתות תקשורת. החברה הודיעה היום שהיא מצפה לסגור מספר חוזי-תכנון גדולים ואסטרטגיים עם לקוחות מתחום התקשורת, בתחומי ה-SD-WAN וה-NFV כבר בזמן הקרוב. בחברה מציינים כי לאור ההיקף המשמעותי של העסקאות הצפויות, התנאים הפיננסיים והצורך בהון חוזר משמעותי על מנת לתמוך ביום ברגע שיצברו תאוצה - סיליקום החליטה להשעות את חלוקת הדיבידנד במטרה להגדיל את המימון הזמין לתמיכה במנועי הצמיחה העתידיים.

"אף שאנחנו עוד לא יכולים להכריז רשמית על הזכיות הפוטנציאליות האלה, כבר התחלנו לעבוד עם הלקוחות שמעריכים, כפי שאנו מעריכים, שהמצב הנוכחי יהפוך לזכייה מלאה תוך זמן קצר", מסר המנכ"ל אורבך. לדבריו, "כתוצאה מכך, עלינו להבטיח שיש לנו את המשאבים הפיננסיים הנדרשים לענות על הביקושים שיגיעו כשהחוזים הפוטנציאליים האלה יגיעו לקצב הטמעה מלא".

אורבך הוסיף שהחוזים עשויים להוביל לצמיחה בשנים הבאים וכל אחד מהם עשוי להגיע להיקף של עשרות מיליוני דולרים בשנה ולייצר עבור החברה הזדמנויות למכירות נוספות. אורבך סבור שהשעיית הדיבידנד בשלב זה היא האסטרטגיה הנכונה ומשרתת את האינטרסים של בעלי המניות לטווח הארוך.

סיליקום החלה לחלק דיבידנדים בשנת 2013 כשקבעה מדיניות של חלוקת לפחות מ-50% מרווחיה השנתיים. בחמש השנים האחרונות חילקה דיבידנדים בהיקף מצטבר של 33.1 מיליון דולר, כאשר ב-4 השנים האחרונות היא חילקה בממוצע כ-7.3 מיליון דולר בשנה. בדרך כלל, החברה הכריזה על חלוקת הדיבידנד בחודש מארס, כך שבימים אלה היא הייתה אמורה להודיע על חלוקת הדיבידנד בגין רווחי 2017, אך כאמור הוחלט להשעות את החלוקה.

סיליקום דיווחה שלשום על ביטול החוזה הגדול בתולדותיה שהיה עשוי להגיע ליותר מ-75 מיליון דולר ב-2019. החברה ציינה שהלקוח, ענק מתחום מחשוב הענן ששמו לא פורסם, החליט לבטל את פרויקט תשתית הענן שכלל גם הזמנות של מוצרי סיליקום. הלקוח הודיע לסיליקום שהביטול אינו קשור למוצרים, לפיתוח או לתמיכה של סיליקום, שהיו ללא רבב. סיליקום ציינה שיש לה מספר הזמנות רכש פתוחות מצד הלקוח, שיועדו לאספקה ברבעון הראשון והשני, והחברה בוחנת כעת את השפעת החדשות על התוצאות של רבעונים אלה, כמו גם על התוצאות בעתיד. תחזית החברה לרבעון הראשון הייתה להכנסות של 30-31 מיליון דולר, צמיחה של 20% מהרבעון המקביל.

סיליקום נסחרת בנאסד"ק בשווי 272 מיליון דולר ובעל המניות הגדול בה הוא זהר זיסאפל, שמחזיק ב-20.5% מהון המניות.