פאלו אלטו רוכשת חברה מתחום אבטחת הענן ב-300 מיליון ד'

בקרדיט סוויס סבורים שהרכישה תגוון את עסקי החברה ■ בנק ההשקעות מטיל ספק ביכולתה של החברה הנרכשת לפצות על ההאטה בצמיחה של עסקי הליבה

ניר צוק / צילום: תמר מצפי
ניר צוק / צילום: תמר מצפי

בסוף הרבעון האחרון היו לחברת הסייבר פאלו אלטו נטוורקס למעלה מ-1.6 מיליארד דולר בקופה, וכעת נמצא שימוש לחלק מהכסף. החברה דיווחה אתמול על רכישת חברת Evident.io מארה"ב, בעסקה של 300 מיליון דולר במזומן. העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון הנוכחי, בכפוף למספר תנאים, והחברה הודיעה שמייסדי החברה הנרכשת יצטרפו לשורותיה.

פאלו אלטו הוקמה על-ידי ניר צוק, המשמש כמנהל הטכנולוגי של החברה, והיא מנוהלת כיום על-ידי מארק מקלפלין. החברה מספקת פתרונות לאבטחת סייבר עבור ארגונים, והיא רוכשת את Evident במטרה להרחיב את פעילותה בתחום מחשוב הענן. החברה הנרכשת מספקת פתרונות לאבטחה ו-compliance עבור שירותי ענן ציבורי (הכוונה לשירותי מחשוב ענן שארגון רוכש מספקית שירותי מחשוב ענן, כגון אמזון, וזאת בניגוד לענן פרטי שמשרת רק את הארגון עצמו). אגב, השבוע גם חברת סייברארק רכשה חברה שמספקת פתרונות אבטחה בענן - הסטארט-אפ הישראלי Valutive, אך בסייברארק מדובר ברכישה קטנה בהרבה.

"אנחנו מאמינים שבעתיד ארגונים יתמקדו אפילו יותר בתחום הענן, ויידרשו שיטות מניעה שיעוצבו לסביבת הענן. יחד עם Evident כחלק מהפלטפורמה שלנו, פאלו אלטו תהפוך לספקית היחידה שתוכל להציע פתרונות הוליסטיים לענן, שיענו על צורכי האבטחה הקריטיים של הארגונים היום", מסר מקלפלין.

בבנק קרדיט סוויס מחזיקים אמנם בהמלצה שלילית על מניית פאלו אלטו, אך רואים בחיוב את הרכישה וסבורים שהיא תגוון את עסקי החברה שממוקדים כיום בעיקר באבטחת רשת; עם זאת, האנליסט בראד זלניק מטיל ספק ביכולת של החברה הנרכשת לפצות על ההאטה בצמיחה של עסקי הליבה. לדברי האנליסט, Evident, שנוסדה ב-2013, מגינה על התשתית שעליה פועלות האפליקציות בענן הציבורי, והפלטפורמה שלה מנטרת בזמן אמת את סביבות הענן, מזהה ומנתחת סיכוני אבטחה. הוא מוסיף שהחברה מעסיקה 112 עובדים, ומעריך שהתרומה שלה להכנסות פאלו אלטו תהיה לא מהותית - כ-15 מיליון דולר, כך שהיא נרכשת במכפיל נאה. במחצית הראשונה של השנה הפיסקאלית 2018 (ששת החודשים שהסתיימו בסוף ינואר), הכנסות פאלו אלטו היו מעל מיליארד דולר.

פאלו אלטו נסחרת בנאסד"ק, ושווי השוק שלה הוא 17.3 מיליארד דולר, לאחר שמחיר המניה שלה עלה ב-61.1% בשנה החולפת, כך שהיא שוב נסחרת בשווי מעט יותר גבוה משל המתחרה צ'ק פוינט, ששוויה כ-17.2 מיליארד דולר.

Evident.io

מיקום: קליפורניה

עיסוק: מספקת פתרונות אבטחה לענן ציבורי

מספר עובדים: 112

הכנסות (הערכה): 15 מיליון דולר

שנת הקמה: 2013

גיוסים עד כה: 49 מיליון דולר

שווי ברכישה: 300 מיליון דולר