הדס שטייף על רמי ברכה: "לעקוב אחר מתלוננת? עליית מדרגה"

אמש פורסם תחקיר ב"עובדה", לפיו רמי ברכה, שותף בקרן פיטנגו, לכאורה הטריד מינית נשים ושכר חוקרים פרטיים שיעקבו אחריהן ■ היזם והעיתונאיות שמאחורי החשיפה מגיבים ברשתות החברתיות: "קשר השתיקה בעולם ההייטק והפיננסים נשבר"

רמי ברכה / צילום: אמיר מאירי
רמי ברכה / צילום: אמיר מאירי

"לא הפתיע אותי שאני ברשימת המעקב של רמי ברכה. אני כבר רגילה שאנשים מפעילים חוקרים פרטיים כדי לעקוב אחרי, והיו לפחות עוד שני מקרים כאלה לאחרונה. המעקב לא מטריד אותי. אפילו לא ידעתי שעקבו אחריי, עד שאילנה דיין סיפרה לי" - כך אומרת היום (ה') ל"גלובס" הדס שטייף, כתבת הפלילים של גלי צה"ל, בתגובה לתחקיר "עובדה" שחשף אמש כי איש העסקים נהג לכאורה להטריד מינית יזמיות הייטק שביקשו שישקיע בחברות שלהן.

לפי התחקיר, ברכה, שותף בקרן פיטנגו, עקב גם אחרי כתבת ההייטק לשעבר של "דה מרקר", ענבל אורפז, ואחרי כתבת האתר "המקום הכי חם בגיהינום", שרון שפורר, שניסו לחקור את התלונות אודותיו.

שטייף נזכרת בדיעבד כי קיבלה פניות מיזמיות הייטק שביקשו להתייעץ עימה בנושא אך סירבו לחשוף את שמו של המטריד, והיא מצידה לא לחצה. "אם אישה לא בטוחה ב-100% שהיא מוכנה לצאת לקרב הזה - וזה קרב - אני לא מסכנת אותה או את עצמי. כנפגעת בעצמי וכמי שפוגשת הרבה מאוד נפגעות, המטרה שלי היא לחזק אותן כשהן יוצאות החוצה עם הסיפור". 

"פעם ראשונה הוא פוגע בנשים כשהוא מטריד אותן על-פי החשד מינית, ופעם שנייה כשהוא מנצל את כוחו וממונו כדי לעקוב אחריהן", אומרת שטייף בהתייחס לדפוס הפעולה לכאורה של ברכה. "הן גם ככה מבוהלות, אז לחשוב שמישהו עוקב אחריהן - זה עוד יותר מפחיד. אני לא חוששת לעצמי, אלא רק דואגת למתלוננות.

"לעקוב אחרי מתלוננות זו עליית מדרגה. עצם החשש שהן או המשפחות שלהן ייפגעו, יכול לרפות את ידיהן, לעצור את התהליך ולגרום להן לקבור את זה. זה עלול להחזיר לאחור את כל התהליך שאנחנו נלחמות עליו, את כל מה שאנחנו שואפות - שנשים תעמודנה על הרגליים האחוריות ותגדנה 'עד כאן'". 

בשעות שלאחר פרסום תחקיר "עובדה" על רמי ברכה, שותף בקרן פיטנגו, החלה סערה ברשתות החברתיות. על-פי התחקיר, ברכה הטריד מינית נשים, רובן יזמיות הייטק שניסו לגייס כסף מפיטנגו שהקימו חמי פרס ורמי קאליש ב-1993. ברכה, כך נטען, אף שכר חברת חקירות כדי לעקוב אחר הנשים שבהן פגע. מעקבים הוצבו גם אחר עיתונאיות ויזם שאליו הגיעו עדויות על מעשיו לכאורה של ברכה.

התחקיר שודר על רקע קמפיין MeToo#, שפרץ לפני חודשים ספורים וגרר אחריו גל צונאמי של חשיפות על הטרדות מיניות מצד בעלי שררה וכוח, ביקורת ציבורית נרחבת ומיליוני נשים ברחבי העולם שפרסמו, כל אחת בתורה, את סיפורי ההטרדות המיניות שעברו. 

"זאת בעיה שנוצרה על-ידי גברים, ולפיכך גברים צריכים לכל הפחות לקחת חלק משמעותי בפתרונה"

היזם המוזכר בתחקיר הוא שחר קמיניץ, מייסד ומנכ"ל החברה insert, אותו שם לו ברכה למטרה. על-פי התחקיר, אל קמיניץ החלו להגיע עדויות של נשים שנפגעו מברכה. חברת החקירות אכן ביצעה מעקבים אחר קמיניץ והחלה לאסוף עליו מידע רגיש שאותו העבירה לברכה.

אמש (ד'), לאחר שידור התוכנית, פרסם קמיניץ פוסט תגובה בפרופיל הפייסבוק שלו, בו הוא מתייחס לדברים שעלו מתוך הכתבה.

"זהו פוסט ארוך, אבל אני מבקש מחבריי שיקראו אותו, מאחר שהנושא חשובכפי שחלקכם אולי שמע, בתוכנית 'עובדה' הערב שודר תחקיר אודות הטרדות מיניות בעולם השקעות ההון-סיכון, אשר בוצעו לכאורה על-ידי רמי ברכה, שותף מנהל בקרן פיטנגו (אנא המשיכו לקרוא את הטקסט כאילו המילה 'לכאורה' שובצה בכל מקום בו הוזכרו האיש או המעשים).

"התוכנית הזכירה אותי כמי שניסה לחשוף את מעשיו ובעקבות כך הפכתי בעצמי ליעד של חברת חקירות. חשוב לי לספר את מה שידוע לי ולומר כמה דברים אישיים ועקרוניים. עבורי זה היה שיעור מאלף על יחסי כוח ותשובה ניצחת לכל מי שנוהג לשאול בקנטרנות בנסיבות כאלה 'אז למה לא התלוננת?'

"באוגוסט האחרון השתתפתי בסרטון שהפיק העיתון 'דה מרקר' ובו בכירים בהייטק הקריאו עדויות של נשים שהוטרדו מינית בתעשייה. דיברתי שם בקצרה על החובה של גברים לקחת חלק אקטיבי במאבק נגד ההטרדות ועל הצורך לגבות מחיר ממי שמעזים לנצל את כוחם ומרותם כדי לפגוע בנשים.

"אין שום סיבה לחשוב שבהייטק, בשל העיסוק בטכנולוגיה והילת התחכום, התופעות המתועבות האלה נדירות יותר מבכל תחום אחר. להפך. הסיטואציה הרווחת של גיוס הון לסטארט-אפ שלך מעמידה יזמית מול משקיע פוטנציאלי, כמעט תמיד גבר, שנמצא בעמדת כוח מובהקת, והחלטתו עשויה להיות גורלית לגבי המיזם בו השקעת שנים מחייך ומאמצים מפרכים.

"מיד לאחר הפצת הסרטון קיבלתי אין ספור תגובות תודה והערכה, אבל גם כמה פניות מסוג אחר. הן דיברו על בכיר בתחום ההון-סיכון בישראל, רמי ברכה, שכבר שנים מטריד נשים, בעיקר כאלה שפונות לקרן כדי לגייס כסף. 'כולם יודעים', אמרו לי. הוא קובע איתן פגישות עבודה בבר או מסעדה בתל-אביב, בשעות הערב, ושם זה מתחיל. אלה היו אמנם שמועות, אבל עקביות, והן הגיעו מאנשים שונים שלמיטב ידיעתי אינם מכירים זה את זה.

"הופתעתי, אם כי קשה לי כיום להסביר למה. פגשתי את רמי פעמים ספורות בעבר, הוא היה נחמד מאד אליי, והחלפנו מילים בודדות. סיפור חייו, כפי שנשקף מראיונות שונים בעיתונות, מעורר הערכה והשראה.

"בחודשים הבאים, כאשר הזדמן לי לפגוש מכרים מהתעשייה, שאלתי כמה מהם אם שמעו על הטרדות מיניות מצד משקיעים. הם העלו מיד את שמו, מבלי שנזקקתי להזכיר אותו. תגובתם החד-משמעית הייתה 'אל תתעסק בזה'. מדובר באנשים בעלי עוצמה אדירה וכסף אינסופי, אשר יופנו כלפיך. אין לך נגיעה אישית לעניין. אתה לא שוטר ולא עיתונאי. אל תסתבך. עוד הוסיפו שעל-פי מה שהם שמעו זה 'בקצה הנמוך של המדרג, לא אונס בשיחים אלא שליחת ידיים, נשיקות, מילים'. כך עשיתי, כלומר כלום.

"נוספה על כך העובדה שהייתה לי בעבר מערכת יחסים טובה עם קרן פיטנגו, בה הוא שותף. פיטנגו השקיעה בחברת הסטארט-אפ הראשונה שלי, וורקלייט, והייתה משקיעה תומכת ונאמנה. הייתה לפיטנגו תרומה להצלחתה של החברה, ואני, מצדי, הבאתי רווחים נאים לקרן עם מכירת החברה ליב"מ בשנת 2012. הוזמנתי אז לדבר בשבחה של פיטנגו ועשיתי זאת בשמחה. פרט לכך, אין ולא היה לי אף אינטרס אישי או קשר עסקי עם פיטנגו או ברכה עצמו.

"ובכל זאת התעורר בי איבר רדום ומכעיס - המצפון. אם אני, שלמזלי הגעתי למעמד מסוים ואינני תלוי כבר לפרנסתי במשקיעי הון-סיכון, לא עושה דבר, מדוע שמישהו יעשה? ואיזה מין אדם מצטלם לקמפיין תקשורתי נגד הטרדות, אבל כשמתגלגלת לפתחו היכולת לפעול הוא משתתק? התמונה שהצטיירה הייתה עלובה מאד.

"עם זאת, היה לי ברור שאין לי יכולת לחקור את הנושא בעצמי ולבדוק את אמיתות השמועות. פניתי שוב אל חלק מאותם אנשים שהביאו את הסיפור לידיעתי, ושאלתי אם ירצו לדבר עם התקשורת. בשלב זה, כך אני מבין, נודעה מעורבותי לאותו רמי ברכה. מסרים עקיפים החלו להגיע אליי מאנשים בתעשיית ההייטק. 'אומרים שאתה מנסה להפיל את רמי'. הגעתי למסקנה כי אין לי מה לעשות יותר, וכנראה צדקו מי שהזהירו אותי מלפעול. תם במהירות פרק האומץ, והחלטתי, בפשטות, להתחבא מתחת לשמיכה.

"אלא שכעבור זמן קצר נמשכתי משם החוצה נגד רצוני. קיבלתי שיחה מאדם לא מוכר שהציג עצמו כעורך בתוכנית 'עובדה' וביקש מאד להיפגש, מבלי שפירט את הסיבה. אחרי שווידאתי את זהותו, נפגשנו, והוא סיפר לי כי נשכרה חברת חקירות ושמי הופיע ברשימת היעדים למעקב. עוד אמר כי לפי הבנתו מדובר בפרשית הטרדות מיניות, וכי הוא רצה לברר האם אני הוא המטריד. לצערי, אין לי אלא מטפורות שחוקות כדי לתאר איך הרגשתי: לבי פרפר, חשכו עיניי, גופי קפא. סיפרתי לו את כל הידוע לי, כפי שכתבתי כאן, והלכנו כל אחד לדרכו.

"השבועות הבאים היו קשים מאד. לא ידעתי אם אני נתון למעקב, מוקלט, מצולם. האם מישהו מנסה ליצר ראיות בדויות כדי להשתיק אותי. האם עוקבים אחרי ילדיי. אין לי דבר להסתיר, ואני חי כנראה את החיים המשעממים ביותר שחוקר אי-פעם נדרש לפצח, אבל תחושת הפלישה לפרטיות הייתה בלתי נסבלת, וכך גם המחשבה על מישהו רוחש רע שהפך אותי ליעד. אני מהנדס תוכנה וסטודנט לספרות, ושום דבר בחיי עד עתה לא הכין אותי לזה. אבל לאט-לאט התאוששתי. הבנתי כי לא עשיתי כל רע, ואם מישהו רוצה להשחית את זמנו ולהיטלטל בעקבותיי בין הבית לגן הילדים, לאוניברסיטה, לגן המשחקים, לסופרמרקט - שייהנה. נזכרתי גם שלא אני המסכן, אלא הנשים שסבלו מהמעשים, וזה עזר. ובכל זאת, עד עכשיו אני מעיף מדי פעם מבט מאחורי הגב ונרתע כשנשמעת דפיקה בדלת.

"'עובדה' המשיכו לחקור את הסיפור, ועל-פי מה ששודר היום, נראה כי מצאו ראיות מוצקות לנכונות הטענות. אינני מכיר את הנשים שהתראיינו לתוכנית, אבל הערצתי נתונה להן - הן פעלו למען נשים אחרות, היה להן הרבה מה להפסיד, והן הפגינו אומץ רב בהרבה משלי.

"צריך לומר: הסיפור הוא לא עליי. הסיפור הוא על מה נשים נדרשות לא פעם לעבור בעולמנו על-מנת להשיג את אותם דברים שגברים מקבלים כמובן מאליו. למשל, הזכות להציג את החברה או הרעיון שלך בפני משקיע פוטנציאלי ולזכות ליחס מכבד וענייני. הסיפור הוא גם על כמה קל לשתוק נוכח עוצמה וכמה גמיש המוח האנושי ביכולתו להצדיק את השתיקה.

"צריך לומר: ההטרדות המיניות כיום הן נושא שחייבת להיות לאדם עמדה לגביו. אי-לקיחת עמדה משולה לאמריקאי באמצע המאה ה-19 שאינו בטוח מה דעתו בנושא העבדות, או שרואה בה צדדים לכאן ולכאן. ברור לי כיוונה של ההיסטוריה, אבל המערכה עדיין לא הוכרעה.

"צריך לומר: זאת בעיה שנוצרה על-ידי גברים, ולפיכך גברים צריכים לכל הפחות לקחת חלק משמעותי בפתרונה. עידוד נשים אמיצות שבחרו להיחשף ולחשוף את המטרידים הוא הכרחי לצורך יצירת אווירה ציבורית תומכת, אבל לא מספיק. ככל שגבר בכיר יותר, בעל כוח ומעמד - כך גוברת חובתו המוסרית לנקוט פעולה אקטיבית, מאחר שבמאזן הרווח וההפסד יש לו יותר יכולת השפעה, והמחיר שישלם פחוּת. גבר כזה, אשר היה עד או נודע לו על הטרדות מיניות בסביבתו ובחר שלא לעשות דבר, למעשה הפקיר את המוטרדות העתידיות.

"אני פונה לכל חבריי: אינני יודע מה מסוגל לעשות מי ששכר חברת חקירות והפעיל אותה נגד המתלוננות, נגד עיתונאיות ונגדי. אם יעלו הכפשות כלשהן עליי, אני אזדקק לתמיכתכם. יש הבדל תהומי בין מי שעשה מעשים לא ראויים לבין מי שניסה לסייע בבירור האמת".

קמיניץ חתם את הפוסט במילה "היזם".

"מקווה שקשר השתיקה בעולם ההייטק הפיננסים והפרסום בישראל יישבר כבר וינקה את האורוות המסריחות"

העיתונאית העצמאית שרון שפורר היא אחת מהעיתונאיות אחריהן ביקש איש ההון-סיכון הבכיר לעקוב, לצד ענבל אורפז והדס שטייף, מחשש שהן יגיעו למידע על ההטרדות שביצע. גם שפורר התייחסה לסיפור ברשת החברתית, והעלתה פוסט לפרופיל הפייסבוק שלה בו כתבה:

-"הייתה לי פעם שכנה בתל-אביב, יזמית שרצתה לקבוע פגישה עם רמי ברכה לעניין אותו בהשקעה. סימסה לו. כתב לה בטח מתאים לי דרינק (המילה 'דרינק' לא יצאה מפיה בכלל). רוצה בשמונה בערב, שאל. כתבה, מעדיפה חמש. שאל למה, כתבה שנשמע לה פחות מתאים, ושיש לה חבר. ברכה כתב לה, מקווה שהוא שולט במיטה. כתבה שהשיחה זורמת לכיוון לא מתאים. כתב לה, אה אוקיי. סליחה אם פגעתי וביי. לא שמעה ממנו יותר. כלומר, לא ממנו ולא מפיטנגו קרן ההון-סיכון שלו. היא הייתה בתחילת הדרך, לא רצתה שאעשה עם זה כלום. מה שכן, זוכרת היטב את הדיכאון שנכנסה אליו מההתכתבות עם ברכה. היא לא חשבה שאי-פעם תצליח בדרך שבה בחרה. 

"מאז שמעתי עוד כמה סיפורים על ברכה. לא הצלחתי להרים את זה. לא ניסיתי מספיק. לא השקעתי בבדיקה. התרשלתי, בקיצור. יש לי עשרות שמות שאין לי שום יכולת לבדוק אותם. לא תמיד יש נשים שידברו. לא תמיד יש לי הכוח הנפשי להישאב למשהו חדש, אפילו שזה כל-כך חשוב.

"שאלו אותי היום, מה זאת אומרת שברכה שכר חוקר שיעקוב אחריי, כמו שחשפו ב'עובדה'. אין לי מושג. שמעתי על זה היום לראשונה מהעורך של 'עובדה' כמה שעות לפני פרסום התחקיר שלהם.

"בכל מקרה, בכדי למנוע מצב שבו יסחטו אותי בעתיד, כל מיני גורמים מפוקפקים שעוקבים אחריי, אני רוצה להוציא את השלד הכי גדול שלי מהארון. במשך שנים הייתי מכורה ל...ובכן, ל... איך לומר. יאללה, מוציאה את זה. לריקודי עם, טוב?! תקפצו לי, כבר לא מתביישת בכלום. מתה על זה, הלכתי שלוש פעמים בשבוע. לבית דני, לאוניברסיטה, ואפילו נסעתי לכרמיאל פעם אחת.

"אבל עכשיו ברצינות. מקווה שרמי ברכה יידרש לתת דין וחשבון על הניסיון העלוב שלו להשתמש בכוח ובכסף שלו בשביל לעקוב אחרי אנשים. ולא רק עיתונאיות אלא אחרי נשים שהטריד. ומקווה יותר שקשר השתיקה בעולם ההייטק הפיננסים והפרסום בישראל יישבר כבר וינקה את האורוות הכה מסריחות האלה".

"אולי משקיעים אשר מנצלים את עמדת הכח הזו יסייימו את תפקידם"

מורן לשם-בר, יזמית, מייסדת שותפה ומנכ"לית חברת גיקמדיה המפעילה את אתר Geektime, כתבה דיסקליימר בפרופיל הפייסבוק שלה: "פיטנגו השקיעו בגיקטיים, ורמי ברכה הוא השותף שמנהל את מערכת היחסים מול גיקטיים (לפחות עד היום). 

"הערב ראיתי עם לא מעט מכם את התחקיר בתוכנית של אילנה דיין אודות הטרדות לכאורה שעברו נשים שונות מאחד מוותיקי ההון-סיכון בישראל, רמי ברכה. פעילותו של רמי, נכון לזמן כתיבת שורות אלה, הוקפאה בקרן, כך דווח", כתבה לשם-בר.

"מנקודת המבט הנשית, להגיע אל משקיעים זו לא רק עבודה קשה ומערכת יחסים רגישה, שבה בסופו של דבר צריכה להתקבל החלטה להשקיע ולהחיות רעיון ומוצר או לוותר ולשלוח יזמת אל הלא נודע. שוב.

"זה גם אומר שאישה שמגיעה לקרן מראש היא לא חלק מ'הקליקה', שבסבירות גבוהה תגיע למקום בו יש רוב גברי שולט, שיסתכלו עליה מוזר, כי היא לא כמוהם, מדברת שונה, מתלבשת שונה, יש לה לוגיקה שונה ואג'נדה שהם לא מכירים. ואז תנסה לחבר אותם למוצר, והיא כמובן מגיעה מעמדת נחיתות, כי הרי אין אף שותפה כנראה בקרן הדמיונית הזו, ואין שום דרך להיכנס אל הקבוצה הסגורה הזו, שמכירה עוד מהצבא, שלא קידמה אישה בתוך הקרן מעולם, שאחוז היזמות שאי-פעם השקיעו בהן נמוך כל-כך. ואז משהו קורה, לכאורה.

"אולי יעלו עדויות נוספות עכשיו שישפכו אור נוסף על הפרשה הזו, אולי יתגלו אפילו מטרידים אחרים, לכאורה. אך זה לא הסיפור פה - שלוש העדויות שנשמעו בתחקיר חשפו ככל הנראה רק את הקצה של הסיפור של תעשייה שהיא כל-כך קטנה, שנשענת על קליקה סגורה, עד שמצליחים לייצר מסביבם מעגל של שתיקה. למה אני מגדירה את זה ככה? כי היינו מצפים שכל גבר מטריד סדרתי לכאורה בקהילה שכל שמועה וכל ידיעה עוברת בה ודרכה בזמן מאוד קצר, ייחשף במהירות.

"אבל לא, בקהילת הסטארט-אפים ומשקיעי ההון-סיכון יש שמירה על שתיקה כזו, שיכולה לאפיין רק תעשייה לא בריאה, הנשלטת על-ידי הון, ולא על-ידי חדשנות או טכנולוגיה פורצת דרך. שהתלות שיש ליזמים ויזמות במשקיעים היא כל-כך טוטאלית, שרובם ישתקו רק כדי לא לערער את המצב הקיים. שברור שהאישה שתסכים להיחשף ולספר על מעשים שאינם ראויים, תהיה זו שעתידה ככל הנראה יסתיים באקו-סיסטם היזמי הישראלי, כי היי, מה הסיכוי שאחרי כתבה כזו גבר (והרי זה הרוב המוחלט של המשקיעים הפעילים והידועים בארץ) ישקיע בה?

"וכל מי שמסביב ששותקים בכל מיני הזדמנויות, שיודעים על מעשים שונים, שצוחקים, שאומרים אחד לשני ולשנייה ולכולם 'אה, זה סיפור ידוע', הם חלק מהסיבה שדברים, לכאורה, ממשיכים לקרות. וזו הבקשה החשובה: אם אתם עדים למעשה, אם מישהו מתפאר בזה באוזניכם, אם אתם שומעים עדות ממקור ראשון - אתם חייבים לעשות לזה סוף, לחשוף, לספר ולהוקיע את המעשה ואת המבצע.

"אולי התחקיר היה מספיק מטלטל, וסיפורים יצופו וייחקרו, אולי משקיעים אשר מנצלים את עמדת הכוח הזו יסיימו את תפקידם. לזה נחכה ונראה. אבל מה שבטוח הוא שהסדק נוצר, ובית הזכוכית הזה סופו לקרוס, ואתם מוזמנים לצאת ממנו בזמן".

כאמור, לאחר שידור התוכנית "עובדה" הודיע ברכה כי הוא משעה את עצמו זמנית מהקרן. ברכה ממשיך להכחיש כי כפה את עצמו על נשים, ומפיטנגו נמסר כי פסק-הזמן שלוקח ברכה נועד לאפשר לו לטהר את שמו". 

"אני גם ידוע כאדם חם שמביע חיבה, לגברים ונשים כאחד. זה אני, וזה לא הולך להשתנות"

לשון תגובתו המלאה של ברכה: 

"מזה חודשים שאני נתון למסע הכפשות ורדיפה, המונע על-ידי אדם הפועל בתחום ההייטק, שהחליט - ממניעים שאינם ידועים לי - להרוס את שמי הטוב ולפגוע במשפחתי ובפרנסתי עד כדי חורבן מוחלט.

"בחודשים האחרונים קיבלתי ממספר חברים פניות על כך שאותו גורם מפיץ עליי, בכתב ובעל-פה, עלילות-שווא בדבר הטרדות מיניות שלכאורה ביצעתי, מפעיל חוקר פרטי המנסה לקושש עדויות, ואף חמור מכך - מנסה לייצר שמועות בשוק תוך כדי הפצת הודעות, כשהחמורה מכולן הייתה הפצת הודעת וואטסאפ הכוללת את המשפט 'נוריד את המניאק הזה'. אמירה כזאת לא יכולה להשאיר אף אדם אדיש, מפני שהיא עולה לכדי איום ממשי ולקוחה מן הטרמינולוגיה של העולם העברייני.

"כאשר הבנתי לגמרי שמישהו שם לו למטרה 'להוריד אותי' ואינו בוחל בשום דרך ואמצעי לעשות כן, החלטתי שזכותי ואף חובתי כלפי משפחתי להבין מול מה אני מתמודד, ולפיכך פניתי לחברת החקירות BICI, והנחייתי היחידה אליהם הייתה לנטר את הרשתות הציבוריות.

"חשוב לי להדגיש באופן החד ביותר כי מעולם לא כפיתי עצמי על אף אחת באופן כזה שיכול היה להתפרש כהטרדה. בוודאי שמעולם לא הובא לידיעתי על דבר שכזה. האשמות כאלה חמורות לא יכולות להיות מופרחות באוויר ללא כל ביסוס ותימוכין עובדתי.

"חבריי וכל מי שמסביבי מכירים אותי ויודעים היטב מי אני, איש של אנשים, שעזרה ומתן כבוד לסובבים אותי הם ערך עליון בסולם ערכיי. אני מקדיש חלק ניכר מזמני לעזרה לזולת, החל מבני נוער, דרך נכי צה"ל ואנשי צבא, ומדי שבוע חולק את ניסיוני עם אנשים רבים מתעשיית ההייטק ומחוצה לה. למרות היותי נכה צה"ל בדרגה 100% עקב פציעה קרבית בלבנון במהלך שירותי בצנחנים, אני עדין מתנדב לשירות קרבי. אני גם ידוע כאדם חם שמביע חיבה, לגברים ונשים כאחד. זה אני, וזה לא הולך להשתנות.

"למרות זאת, אני מוצא לנכון להתנצל מעומק לבי אם מישהי חשה נפגעת מהתנהגותי - לא הייתה לי כל כוונה כזו.

"כמו כן, החלטתי להקפיא את כל פעילותי בפיטנגו, לקחת פסק-זמן, על-מנת להתמודד עם מסע הרדיפה כנגדי במטרה לנקות את שמי".