נעילה חיובית באירופה למרות ההחרפה ביחסי בריטניה לרוסיה

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירידות והחוזים העתידיים מאותתים על פתיחה ירוקה ■ מחירי הנפט בעלייה

הבורסה בהונג-קונג / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בהונג-קונג / צילום: שאטרסטוק

המסחר באירופה ננעל היום בעליות שערים וזאת למרות ההחרפה ביחסים בין בריטניה לרוסיה על רקע ניסיון החיסול בבריטניה וגירוש 23 קציני מודיעין רוסיים בלתי מורשים מבריטניה. החשש מהחרפת היחסים בין מדינות מערב אירופה לרוסיה מצטרף לחשש ממלחמת סחר בין ארה"ב לסין ומדינות מערב אירופה, מה שמעיב על המערכת הפיננסית.

 

העליות בבורסות אירופה תודלקו מביצועי החברות ברבעון החולף, ביצועים שהיו טובים ומעידים על התאוששות של הפירמות האירופאיות מהמשבר הכלכלי הגדול. יש לציין כי התאוששות הפירמות זה השלב הראשון בהתאוששות כלכלית כוללת במדינות היבשת, מה שמעורר תקווה בקרב המשקיעים כי היבשת שסובלת כבר לא מעט שנים ממיתון עמוק הולכת ויוצאת ממנו.

את העליות הובילו מניות הפיננסית ובראשן מניית ג'נרלי האיטלקית שמוכרת בישראל כמי שהחזיקה בשליטה בקבוצת הביטוח מוגדל בטרם זו נמכרה לשלמה אליהו. 

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ה') במגמה חיובית, כאשר המשקיעים מודאגים מהנעשה מעבר לים. 

 

החשש ממלחמות הסחר בין ארה"ב לסין ממלא את המשקיעים חשש, שמא הסינים "יחזירו" למכסי הייבוא שהטיל הנשיא טראמפ על פלדה ואלומיניום וכן מההערכות שהנשיא עשוי להעלות מכסים על טובין אחרים שמיובאים לארה"ב בעיקר מסין. 

לארי קאדלו, שדרן ידוע בערוץ החדשות הפיננסיות CNBC ואנליסט כלכלי, יהיה היועץ הכלכלי החדש של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. הוא יירש את כסאו של גארי קוהן, שהתפטר במחאה על החלטת הנשיא להטיל מכסי יבוא על פלטה ואלומיניום. קאדלו אמר אתמול כי "סין הרוויחה תגובה קשוחה".

סין תגיב במידת הצורך, במקרה של מלחמת סחר עם ארה"ב, אמר הבוקר שר החוץ הסיני, וונג יי, והזהיר שמלחמה כזו תפגע בשני הצדדים. הדברים נאמרו בתגובה להחלטת טראמפ לקבוע מכס של 25% על פלדה מיובאת ו-10% על אלומיניום מיובא. הבית הלבן ציין כי תיתכן תקופת פטור של 30 יום למקסיקו וקנדה ועוד כמה מדינות, בהתבסס על שיקולי ביטחון לאומי.

המכסים נועדו למנוע יבוא זול, בייחוד מסין, אותו מגדיר טראמפ כגורם לפגיעה בתעשייה האמריקאית ובמקומות עבודה.

מניית Cathay Pacific קופצת בלמעלה מ-4% לאחר שדיווחה על הפסדים של 160 מיליון דולר. סמסונג  הודיעה כי תחל בייצור שבב זיכרון חדש בסין לקראת סוף החודש.