בשנה הבאה בירושלים: שגרירת גואטמלה מחפשת נכסים בבירה

בשבוע שעבר יצאה ד"ר שרה סוליס, שגרירת גואטמלה בישראל, יחד עם הקונסול קרלוס מאייר, ובחנה מספר נכסים על-מנת לאפשר את העברת השגרירות לירושלים תוך חודשיים

ורנר לובל ושרה סוליס / צילום: בני לובל
ורנר לובל ושרה סוליס / צילום: בני לובל

לא רק ארה"ב: גם גואטמלה עסוקה במיקום השגרירות בירושלים, לאחר שנשיא גואטמלה, ג'ימי מוראלס, הכריז בשבוע שעבר כי ילך בעקבות ארה"ב.

מי שהחיש צעדיו ופעל בעניין, היה בני לובל, מנכ"ל ובעלי אנגלו-סכסון בירושלים וסביבתה, ושותף ברשת הארצית שעסוק באיתור וגיוס נכסים מתאימים בעיר, לשגרירויות זרות.

"מדובר במדינה קטנה ואמיצה, אשר נחושה לעמוד לצד מדינת ישראל, החל מהצבעתה באו"ם לפני 70 שנה בעד הקמת המדינה, ועד היום" הכריז לובל, והוסיף כי "מעניין לציין שב-1955, גואטמלה הייתה גם המדינה הראשונה שפתחה את שגרירותה בירושלים, בוילה מפוארת בפינת הרחובות עזה ובלפור בשכונת טלביה, מול בית רוה"מ היום. ב-1980 היא עברה לתל-אביב ביחד עם יתר השגרירויות ששכנו בבירה, בעקבות חוק ירושלים".

כבר ביום חמישי שעבר, יצאה ד"ר שרה סוליס, שגרירת גואטמלה בישראל, יחד עם הקונסול קרלוס מאייר, ובחנה מספר נכסים על-מנת לאפשר את העברת השגרירות לירושלים תוך חודשיים. כך למשל, ראו אנשי שגרירות גואטמלה בנייני משרדים ברחוב המלך דוד, וכן בשכונת תלפיות בבית הנציב ובית האומות, הממוקמים בקרבה יחסית למתחם הקונסוליה והשגרירות האמריקאית. התקציב אותו מקצה השגרירות לנכס עומד על 5,000-6,000 דולר לחודש, לשטח של 200-300 מ"ר.

לובל מעריך שהמעבר יעלה את הצורך בדירות מגורים לסגלים דיפלומטים שיעתיקו גם הם את מגוריהם מתל-אביב, הרצליה פיתוח וכפר שמריהו, לבירה. עוד הוא גילה, כי המשרד קיבל פניות לא רשמיות מנציגי מדינות נוספות, המבקשות להכין את הקרקע למעבר דומה.

מתברר שהקשר לגואטמלה הדוק עוד יותר - לובל הוא בנו של ורנר לובל, ממייסדי אנגלו-סכסון, המשמש כקונסול הכבוד של גואטמלה בירושלים. בשנה שעברה הוא קיבל מנשיא גואטמלה את בעיטור הגבוה ביותר של מדינתו, בעת שביקר בישראל. משרדי הסניף ברחוב משה הס בירושלים, משמשים כקונסוליה של גואטמלה בעיר.