ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בסלקום וב-013 נטוויז'ן

הרקע לסכסוך: מבוי סתום במו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי חדש ■ יו"ר ועד עובדי סלקום: "לא ניתן להנהלת סלקום להחזיר אותנו לימים האפלים בחברה, בהם לא היה קיים ועד, ואלפי עובדים חששו מדי יום לביטחונם התעסקותי ולתנאי השכר" ■ סלקום: "אין בסיס להכרזת הסכסוך"

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת סלקום ובחברת 013 נטוויז'ן - כך הודיע היום (א') יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק ב הסתדרות, יקי חלוצי, למנכ"ל החברה, ניר שטרן.

הרקע לסכסוך, שיחול על כ-3,700 עובדים, נעוץ במבוי סתום במשא-ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי חדש בחברה. נציגות העובדים מוחה על חוסר תום-לב של ההנהלה ועל התנהלות שאינה הולמת את מערכת יחסי העבודה הקיבוציים בחברה. משמעות ההכרזה על הסכסוך היא כי החל מ-26 במארס יוכלו העובדים לפתוח בשורה של צעדים ארגוניים.

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, מסר היום: "אני קורא להנהלת סלקום ולמנכ"ל ניר שטרן לנהוג באופן אחראי ולמנוע משבר חמור בחברה. אחרי המאמצים הרבים שנעשו מצד האיגוד והוועד לגשר על הפערים, לא נוכל להשלים עם הניסיון להכשיל את השיח. על הנהלת החברה להיכנס למשא-ומתן אינטנסיבי עם כוונה כנה ואמיתית להגיע להסכמות. אני קורא להנהלה לגלות רצינות והתמדה במשא-ומתן עד לחתימה על ההסכם להסדרת זכויות העובדים".

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום-נטוויז'ן, אמרה היום: "לא אתן להנהלת סלקום להחזיר אותנו לימים האפלים בחברה, בהם לא היה קיים ועד, ואלפי עובדים חששו מדי יום לביטחונם התעסקותי ולתנאי השכר שלהם. כדאי להנהלה להבין שימים אלה תמו ולא יחזרו עוד, ומוטב לה לחזור לשולחן המשא-ומתן, כשמצדו השני היא תפגוש ועד המייצג עובדים מאוגדים וחזקים, הנחושים להגיע להסכם קיבוצי ראוי ומכובד עבורם".

מסלקום נמסר בתגובה כי "אין כל בסיס להכרזת סכסוך עבודה, מה גם שהצדדים מתקרבים להשלמת המשא-ומתן על חידוש ההסכם הקיבוצי".