אילן רביב לא עובר למגדל: יישאר לנהל את מיטב דש

הסיבה לכך שרביב בחר שלא להצטרף למגדל אינה קשורה עפ"י ההערכות לסוגיית השכר

אילן רביב / צילום: תמר מצפי
אילן רביב / צילום: תמר מצפי

אילן רביב נשאר בתפקידו כמנכ"ל בית ההשקעות מיטב דש , ולא עובר לנהל את קבוצת הביטוח מגדל , שבשליטת שלמה אליהו. כך נחשף הבוקר ב"גלובס". רביב, שהגיע למיטב דש מעולם הבנקאות, קיבל מאליהו הצעה להחליף את בנו עופר אליהו כמנכ"ל מגדל, כחלק ממהלך גורף לשינוי צמרת הניהול בקבוצה, תוך מינויו ליו"ר הקבוצה האם הציבורית מגדל אחזקות. הבוקר הוא הודיע כי יישאר במיטב דש.

על פי הערכות, הסיבה שבגינה רביב בחר שלא להצטרף למגדל אינה קשורה לסוגיית השכר, שכן הן מגדל והן מיטב דש כפופות למגבלת חוק שכר הבכירים בסקטור הפיננסים, המונע פוטנציאל לעליית שכר מהותית עבורו. עד כה נקשרו עוד שמות כמועמדים לתפקיד המנכ"ל במגדל, ובין היתר דווח על כך שהחשכ"לית לשעבר מיכל עבאדי בויאנג'ו הייתה מועמדת (בהמשך היא מונתה לתפקיד יו"רית פסגות).

שלמה אליהו, שבשלהי שנת 2012 השלים את מה שהוגדר "עסקת חייו", כשרכש את השליטה בקבוצת מגדל מידי ג'נרלי האיטלקית, יידרש כעת לשוב ולחפש אחר מנכ"ל חדש לקבוצה, מאחר שבנו עופר אליהו הודיע שיפרוש עד תחילת יוני הקרוב. שם בולט נוסף שעלה לאחרונה בבורסת השמות לתפקיד הוא דורון ספיר, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, ובעבר בכיר במגדל.

רביזיה במגדל

אליהו מתכנן רביזיה של ממש במגדל, בשל חוסר שביעות הרצון שלו ממצב החברה, שלא מצליחה להגשים את המטרות שהציב לה. כחלק ממהלך זה אישר לאחרונה דירקטוריון מגדל את מינויו של פרופ' עודד שריג ליו"ר מגדל ביטוח, וזאת על רקע הערכות שרווחו בשוק הביטוח, שלפיהן הפיקוח על הביטוח לא היה מאשר את המינוי שלו ליו"ר החברה. שריג כיהן בעבר כיו"ר החברה האם, מגדל אחזקות, למספר חודשים בלבד, וקודם לכן היה הממונה על שוק ההון.

רביב מנהל את מיטב דש, בית ההשקעות שבשליטת משפחת סטפק ואלי ברקת, מאז 2009. בתפקידיו הקודמים כיהן, בין השאר, כמנכ"ל יובנק, כמנהל בבנק ג'ייקוב ספרא בשוויץ, כמנהל אגף עסקאות פיננסיות בבנק דיסקונט, כדילר בכיר בצוות ניהול הרזרבות במט"ח בבנק ישראל, כנשיא ארגון הפורקס הישראלי וכדילר בכיר בבריטיש פטרוליום.