המספרים שמאחורי נמל התעופה החדש שייפתח באיסטנבול

בסיום הפרויקט השדה יכלול 6 מסלולים ו-4 טרמינלים ענקיים ■ קיבולת המטען שיכיל השדה עומדת על 2.5 מיליון טון, ומספר העובדים שצפויים לעבוד בשטחו יגיע ל-225 אלף

ב-29 לאוקטובר 2018 ייפתח נמל התעופה החדש של איסטנבול. תשע טיסות יומיות מבצעת טורקיש איירליינס מישראל לאיסטנבול, וזה יהיה נמל הבית שלה. לצד טורקיש איירליינס גם החברה הטורקית אטלס מבצעת טיסות מתל אביב.

יותר מ-80% מהנוסעים הישראלים הטסים לטורקיה ממשיכים בטיסות המשך ליעדים שונים בעולם. המשמעות היא שמאות אלפי ישראלים צפוים לעבור מדי שנה גם בנמל התעופה החדש שייפתח בחלקה הצפוני של העיר איסטנבול ושישתרע על שטח של 76,5 מיליון מ"ר.

נמל התעופה של איסטנבול כיום - אטטורק, הוא מרשים בכל קנה מידה תוך דגש על טרקלין העסקים שהוא אחד היפים בעולם. השדה הזה יעבור הסבה והוא ישמש בעיקר לטיסות פנים. בתוך חצי שנה תעבור הפעילות לצידה השני של איסטנבול לשדה התעופה שיזכה להחזיק בתואר כגדול ביותר בעולם.

עדיין לא ברור אם השדה הזה ייקרא על שם נשיא טורקיה ארדואן (כפי שנאמר בעבר שכך יהיה), ובינתיים שמו הוא IGA Istanbul Grand Airport. השדה החדשה יכיל קיבולת של 200 מיליון נוסעים. בממשלת טורקיה, המחזיקה במניות בחברה טורקיש איירליינס כבר הצהירו זה מכבר שתיירות ותעופה הוא משאב בעל חשיבות עליונה במדינה- מכאן ההשקעה בבניית שדה תעופה גדול מזה שמשרת את המדינה כיום. טורקיש איירליינס טסה למאות יעדים, חלקם גם במקומות פופולריים פחות מתוך אמונה שרישות מרבי של החברה בעולם יביא עמו תועלת כלכלית.

אז מה יפגשו הנוסעים בשדה הגדול בעולם? בסיום הפרויקט השדה יכלול 6 מסלולים וארבעה טרמינלים ענקיים. קיבולת המטען שיכיל השדה עומדת על 2.5 מיליון טון. מספר העובדים שצפויים לעבוד בשטחו יגיע ל-225 אלף. היקף הפעילות בשדה לפי הערכות יתרום 4.9% מהתוצר הלאומי הגולמי של טורקיה.

מה יפגשו הנוסעים בתוך נמל התעופה העצום הזה? 500 עמדות צ'ק אין, 143 שרוולי בורדינג לטובת העברת הנוסעים להמראה או אחרי הנחיתה, 500 חניות למטוסים. אם לא די בכך שהשדה יוגדר כגדול ביותר בעולם, הוא גם יחזיק בתואר הטרמינל הגדול ביותר תחת קורת גג אחת.