לקראת המיזוג עם בלוקצ'יין כרייה: בקבון תגייס 39 מיליון דולר

לאחר השלמת המיזוג, האג"ח שבקבון תנפיק בקנדה יהיו ניתנות להמרה למניות בלוקצ'יין כרייה ■ המניה ירדה ב-28% מתחילת השנה

ביטקוין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
ביטקוין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת בלוקצ'יין כרייה  (לשעבר "משאבי טבע"), הנסחרת בבורסת תל-אביב, ממשיכה להיערך לקראת המיזוג הצפוי שלה עם חברת בקבון הוסטינג (Backbone Hosting) הקנדית, המפעילה תחת המותג Bitfarms חוות לכריית מטבעות דיגיטליים בקוויבק. אתמול (ו') הודיעה בלוקצ'יין כרייה כי בקבון סיכמה עם בנקי ההשקעות הקנדיים GMP Securities ו-PowerOne Capital Markets כי תבצע באמצעותם הנפקה פרטית של אג"ח להמרה בהיקף של עד 50 מיליון דולר קנדי (כ-39 מיליון דולר ארה"ב, או כ-133 מיליון שקל) במהלך השבועיים הקרובים. מבלוקצ'יין כרייה נמסר כי הביקוש לאג"ח מגיע בעיקר ממשקיעים מוסדיים וקרנות גידור בצפון אמריקה.

על פי ההודעה, בקבון תקצה עד 50 אלף אג"ח להמרה (Senior Secured Convertible Debentures), שמועד הפירעון שלהן נקבע על 24 חודש (שנתיים) ממועד הנפקתן, אשר תושלם בתוך 14 יום, והן יירשמו למסחר בבורסת טורונטו או בבורסה קנדית אחרת. האג"ח של בקבון, שיונפקו בערך נקוב של 1,000 דולר קנדי (כ-776 דולר ארה"ב, או כ-2,670 שקל) לכל איגרת, יישאו ריבית שנתית של 8%, שתיפרע מדי רבעון. החברה תשלם לבנקי ההשקעות, שילוו את ההנפקה, עמלה במזומן בשווי 6% מכל הכנסות ההנפקה.

לאחר שיושלמו הרכישה של בקבון הוסטינג על ידי בלוקצ'יין כרייה, במסגרת המיזוג בין שתי החברות, ורישום המניות המשותפות שלהן בבורסת תל-אביב, האג"ח יהיו ניתנות להמרה למניות בלוקצ'יין כרייה. יחס ההמרה של האג"ח יהיה 120 מניות לכל איגרת חוב, על פי שער של 24 שקל למניה, בהתאם למחירה של מניית בלוקצ'יין כרייה ביום המסחר האחרון שהתנהל בבורסת תל-אביב, לפני חג פורים.

מניית בלוקצ'יין כרייה ירדה מתחילת השנה ב-28%, וכיום מחיר המניה משקף לחברה שווי שוק של כ-398 מיליון שקל. המניה טיפסה לשיא של כ-66 שקל ב-11 בדצמבר, בעקבות הדיווח של החברה, שנמצאת בשליטת המנכ"ל שלה, רועי סבג, על כוונתה להתמזג עם בקבון. ואולם, מאז צנח מחיר המניה ב-64%.

ירידת המניה באה, ככל הנראה, על רקע התיקונים המוצעים לתקנון הבורסה, שפרסמה רשות ני"ע בינואר, בנוגע לפעילות חברות בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים. לפי הצעת הרשות, לא תיכלל במדדי הבורסה חברה שעיקר פעילותה הוא השקעה, החזקה או כרייה של מטבעות קריפטוגרפיים. נוסף על כך, ניירות ערך של חברה כזו לא יירשמו למסחר בבורסה, ואף יימחקו ממסחר, אלא אם החברה תעמוד בשני תנאים: ההון העצמי שלה יסתכם ביותר מ-100 מיליון שקל, והיא תציג דוחות כספיים מבוקרים לגבי פעילותה לתקופה של 36 חודשים.

כפי שפורסם ב"גלובס" ב-14 בפברואר, בעקבות דרישת רשות ני"ע להשלמת פרטים, דחתה בלוקצ'יין כרייה ל-15 במארס את אסיפת בעלי המניות שלה, שאמורה לאשר את הקצאת המניות ומינוי הדירקטורים על פי ההסכם בין בלוקצ'יין כרייה לבין בקבון. במענה לשאלת "גלובס", מסרה היום החברה כי רשות ני"ע בישראל דרשה ממנה "לעדכן פרטים במסמך הגילוי שמסרה, כמקובל בעסקאות מורכבות מסוג זה" לקראת המיזוג המתוכנן בינה לבין בקבון, וכי היא מקווה שלא יהיו דחיות נוספות בהשלמת העסקה. לדבריה, "נכון לעכשיו, כל הסימנים מראים שב-15 במארס תתקיים אסיפת בעלי המניות כמתוכנן ותאושר העסקה". על פי ההודעה שנמסרה אתמול, הביקורת החשבונאית על פי תקני IFRS של חברת בקבון נמצאת בשלבי סיום והדוחות הכספיים המבוקרים שלה לשנת 2017 צפויים להיות מוכנים עד ל-15 במארס.

אמיליאנו גרודצקי, מייסד ומנכ"ל בקבון, מסר אתמול: "לאור התוכניות הפיננסיות השאפתניות שלנו לשנת 2018 ועל רקע הביקוש מצד משקיעים מוסדיים, החלטנו יחד עם בנקאי ההשקעות שלנו לגייס חוב לחברה, בעוד העסקה עם בלוקצ'יין כרייה נמצאת בשלבים הסופיים של התהליך הרגולטורי בתל-אביב. השלמת הגיוס תאפשר לנו להרחיב את הפעילות שלנו ולשמור על מעמדנו המוביל בכריית מטבעות קריפטוגרפיים בצפון אמריקה. נעדכן את בעלי המניות שלנו בתוכניתנו המלאה בשבועות הקרובים".

בלוקצ'יין כרייה מציינת כי עם השלמת המיזוג הצפוי שלה עם בקבון, תעבור לידיה פעילות ביטפארמס. ביטפארמס מפעילה מ-2013 בקוויבק ארבע חוות לכריית המטבעות הדיגיטליים ביטקוין, ביטקוין קאש, את'ריום, לייטקוין ודאש, ומקבלת בתמורה עמלות כרייה. לארבע החוות הספק חשמלי משותף של 27.5 מגוואט וכוח כרייה (מהירות חישוב) של יותר מ-200 פטה-האש בשנייה.

שער הביטקוין עלה ביממה האחרונה בכ-5% והגיע במוצאי שבת לכ-11,500 דולר, לפי נתוני CoinMarketCap . מחיר זה משקף לביטקוין שווי שוק נוכחי של כ-194 מיליארד דולר. שוק המטבעות הדיגיטליים, בהובלת הביטקוין, מתאושש מאז 6 בפברואר, אז צנח מחיר הביטקוין לשפל של כ-6,000 דולר. עם זאת, מחיר הביטקוין כיום נמוך ביותר מ-40% מהשיא של 20 אלף דולר שאליו הגיע באמצע דצמבר.