עודד שריג חוזר למגדל כיושב-ראש חברת הביטוח

הקדנציה הקודמת של שריג, לשעבר הממונה על הביטוח באוצר, הסתיימה לאחר 7 חודשים, אז כיהן כיו"ר קבוצת מגדל ■ שלמה אליהו, שעפ"י הערכות לא היה מקבל את אישור הממונה על שוק ההון למינויו כיו"ר מגדל ביטוח, ימונה ליו"ר הקבוצה

עודד שריג/ צילום: תמר מצפי
עודד שריג/ צילום: תמר מצפי

כשנתיים וחצי לאחר שנפרדו צפוי לשוב פרופ' עודד שריג, המפקח על הביטוח לשעבר, לקבוצת הביטוח מגדל  שבשליטת שלמה אליהו, כיו"ר מגדל ביטוח. במקביל, שלמה אליהו, שעל פי הערכות לא היה מקבל את אישור הממונה על שוק ההון למינויו כיו"ר חברת הביטוח, ימונה ליו"ר הקבוצה - תפקיד אותו מילא כבר בעבר. המינויים יהיו במקום יוחנן דנינו, כשאליהו עדיין צריך למצוא מנכ"ל חליפי לבנו עופר אליהו שיעזוב את החברה בקרוב. כך נודע ל"גלובס". ככל הנראה דירקטוריון מגדל ידון בנושא מחר.

עבור שריג זו תהיה הכהונה השנייה במגדל, כשהקודמת הייתה קצרה והיא נמשכה 7 חודשים, ונגמרה בטונים צורמים. אז כיהן שריג כיו"ר הקבוצה, לאחר שמחליפתו דורית סלינגר לא הסכימה לאשר לו מינוי כנושא משרה במגדל חברה לביטוח. בספטמבר 2015 מסרה מגדל כי שריג עזב החברה על רקע המגבלות שהטיל על עצמו במילוי תפקידו בקשר עם החברה הבת לביטוח, אשר הוא סבר בזמנו שיוכל לתרום הרבה על אף מגבלות אלו, אולם מצא שהן מונעות ממנו למצות את יכולותיו.

מאז ועד היום נותרו שריג ואליהו בקשר. הוא אף היה מעורב ככל הידוע בגיוס האג"ח שביצעה קבוצת אליהו לאחרונה. הוא פרופ' ויועץ בעל שם ומומחה במימון.

נציין כי דנינו צפוי לסיים ב-2018 את תקופת הצינון שנכפתה עליו עם פרישתו מהמשטרה ובעבר דווח כי או אז הוא מתכוון לפנות לעסקים אחרים, "בין היתר כדי לאפשר לו להמשיך לכיוונים נוספים בקריירה האישית והציבורית".

אליהו מחזיק בשליטה במגדל מסוף 2012 ובתקופה הקצרה הזו היא חוותה שורה של שינויים בצמרתה. זה זמן שאליהו מחפש מנכ"ל למגדל, לפי שעה ללא שמצא מחליף. לפני זמן מה דווח כי החשכ"לית לשעבר מיכל עבאדי בויאנג'ו הייתה מועמדת לתפקיד מנכ"ל מגדל, אך כיום היא יו"ר פסגות. כיום מגדל נסחרת לפי שווי שוק של כ-4 מיליארד שקל, והיא בעלת השווי שוק השלישי בגובהו בענף הביטוח. מגדל ביטוח היא הפעילות המרכזית של הקבוצה.