הבינלאומי: תקלה חריפה בדיווח קרנות הנאמנות בתפעולו

תקלה נדירה של הבנק הבינלאומי פרסמה שערים שגויים מהותית ל-450 קרנות ■ ההסליקה תהיה לפי השערים השגויים, ולאחר מכן יבוצע תיקון שער לכל הקרנות האמורות ■ הבנק דיווח כי התקלה תוקנה אך נפלה טעות נוספת

קרנות נאמנות / צילום: שאטרסטוק
קרנות נאמנות / צילום: שאטרסטוק

תקלה נדירה בבנק הבינלאומי בשידור השערים של קרנות הנאמנות שהוא מתפעל לבורסה. " זוהי תקלה רצינית שאיני זוכר כמותה", אומר גורם בשוק קרנות הנאמנות, בהתייחס לכך שבמערכות של הבנקים הרבה קרנות מופיעות כאילו ירדו חזק.

ככל הידוע מדובר בתקלה חריגה במסגרתה הבנק הבינלאומי, כמתפעל, פרסם שערים שגויים ל-450 קרנות. על פי גורם בשוק הקרנות, השערים שגויים מהותית.

עוד נודע כי קובץ מתוקן שודר על ידי הבורסה אבל לא נקלט על ידם. לכן, הקובץ השגוי הוא זה שנקלט על ידי הבנקים והסליקה תהיה לפי השערים השגויים, כשבשעות הבוקר דובר על כך שלאחר מכן יבוצע תיקון שער לכל הקרנות האמורות. לאחר מכן עודכן כי בקובץ השערוך הנוסף נפלה טעות ב-50 קרנות, כך שמנהל שמחיר הקרן חושב באופן שגוי גם בפעם השנייה.

מהבנק הבינלאומי נמסר בתגובה כי "עקב תקלה בשידור שערי קרנות נאמנות לבורסה נקלטו שערים שגויים בחלק מהקרנות. הבנק איתר את התקלה והיא תוקנה. פעולות שבוצעו אתמול בשערים שגויים יתוקנו בהתאם".