האביב של ענף האופנה? האחים גולברי חוגגים תצוגה מסורתית

וגם: מה עשה טדי שגיא למחרת האקזיט לבראק אן.וי?

גולברי ואסתי גינזבורג / צילום: אלעד גוטמן
גולברי ואסתי גינזבורג / צילום: אלעד גוטמן

לא חייכו למצלמה

מי התריעו על איום הסייבר שבמצלמות האבטחה?

תתעדכנו: כנס חידושים טכנולוגיים בעולם הביטחון של חברת לדיקו, נציגת Bosch בישראל, נערך בשבוע שעבר במתחם שבעת הכוכבים בראשון-לציון. הכנס ככל הנראה התנהל תחת מעטה אבטחה כבדה, מאחר שבמרכזו עמדו על הפרק האיומים ההולכים וגוברים בתחום הסייבר, איומים שנעוצים דווקא במערכות הווידאו ומצלמות האבטחה.

אמנון כהן, מנכ"ל לדיקו בטיחות וביטחון, אמר כי "איום הסייבר במצלמות וידאו הוא איום ממשי על ביטחוננו. הוא בא לידי ביטוי בפגיעה באותנטיות החומר המצולם, בביטחון המידע ובפגיעה בפרטיות". ארז תדהר, ראש מחלקת הכוונה במערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה דיבר על איום המגיע מצידה של סביבת ערים חכמות והגנה על תשתיות לאומיות קריטיות".

עוד נכחו: דורית גוטרמן, מנהלת טכנולוגיות בלדיקו בטיחות וביטחון; עופר עוז מנכ"ל טריפל T וקובי גטלר, מנכ"ל סקיונט.

דורית גוטרמן, אמנון כהן וארז תדהר / צילום: רגב גולדמן
 דורית גוטרמן, אמנון כהן וארז תדהר / צילום: רגב גולדמן

עשו 100 מיליון בערב אחד

מרכז הפיתוח של מרצדס בנץ אירח טקס גמר שמאחוריו סוד

בשבוע שעבר נערך במרכז המחקר והפיתוח של קונצרן מרצדס בנץ בישראל, אירוע הגמר של תחרות The Challenge, במסגרתה הוזמנו סטודנטים להציע רעיונות עסקיים, כשהתנאי המאתגר הוא שהם יכללו את המספר 100 מיליון. יהיו אלה לקוחות, תוספת במכירות, מספר נוסעים ברכבים אוטונומיים ועוד - העיקר המספר.

יוזמי התחרות הם מרכז בנג'יס ליזמות וחדשנות בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן גוריון בנגב, כאשר הצוותים שעלו לגמר זכו להציג את כיווני הפעולה שלהם בפני צוות שופטים של מרצדס בנץ ושל נציגי האוניברסיטה.

באירוע הגמר נשאו דברים אייל מאייר, מנהל החדשנות במרכז הפיתוח של מרצדס בנץ בישראל, ופרופ' עודד לוונגרט, דיקן הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר ויו"ר מרכז בנג'יס, שהדגיש את חשיבותם של שיתופי פעולה בעולם היזמות והחדשנות. "הדבר מוסיף ערך יישומי בתהליך הלמידה האקדמית ולהכשרה של הסטודנטים לעולם האמיתי", הוא הסביר.

את המקום הראשון בתחרות גרף צוות שבראשו עומדים הסטודנטים קים טוויל ויואב ריזנר מהפקולטה לניהול.

הם יזכו להציג את הרעיון בפני הנהלת חטיבת המחקר והפיתוח של מרצדס בשטוטגרט, גרמניה.

ומה הרעיון שלהם? ובכן, בשל הפוטנציאל העסקי הוחלט שלא לחשוף אותו לפני הצגתו לבכירים שמעבר לים.

עוד נכחו ולקחו חלק: דנה גביש פרידמן סמנכ"לית יזמות של BGN טכנולוגיות; מייקל פבלוביץ', מנהל חדשנות במרצדס בנץ גרמניה; עדי אופק, מנכ"לית מרכז הפיתוח של מרצדס בנץ בישראל ויוסי שביט מנהל מרכז בנג'יס.

מרצדס בנץ / צילום: גדי סיארה
 מרצדס בנץ / צילום: גדי סיארה

השיר שלו

מה עשה טדי שגיא למחרת האקזיט לבראק אן.וי?

ביום שבת נודע כי איש העסקים טדי שגיא מכר את מניותיו בבראק אן.וי, לאדלר נדל"ן תמורת כ-1.4 מיליארד שקל. למחרת היום התייצב שגיא בבית הספר למוזיקה רימון, לו הוא תרם 100 מחשבים ניידים.

בטקס ההוקרה שנערך בבית הספר שברמת השרון השתתפו יהודה עדר, נשיא רימון; אודי אנג'ל, יו"ר הוועד המנהל; המנכ"ל משה סיני; לימור בהט, רעייתו שלעבר ובתם יולי; תומר יעקובי, מנהל מחלקת בנקאות להשקעות של UBS ישראל; גדי רייכמן, מנכ"ל חברת או אין טרייד בה משקיע שגיא; מור וייזר, מנכ"ל פלייטק ורעייתו דוברת וייזר, סגנית ראש עיריית רמת השרון החברה באגודת הידידים שסייעה בהשגת התרומה.

הצוות הסתדר על הדשא לצילום משותף, ודווקא וייזר נעדרה מהתמונה.

תומר יעקבי, יהודה עדר, טדי שגיא, אודי אנג'ל ומשה סיני / צילום: עופר שובל
 תומר יעקבי, יהודה עדר, טדי שגיא, אודי אנג'ל ומשה סיני / צילום: עופר שובל

הפניקס חגגה בתל-אביב

מי הצטופפו אתמול על הפודיום בפתיחת יום המסחר?

אתמול (א') פתחה הנהלת הפניקס את המסחר בתל-אביב, לרגל כניסתה למדד תל-אביב-35.

רובי גולדנברג, סמנכ"ל בכיר, מסחר נגזרים ומדדים בבורסה מסר בטקס המסורתי כי: "הפניקס שקיימת כבר כמעט 70 שנה, החלה להיסחר בבורסה לפני כ-30 שנה עם שווי שוק של כ-5 מיליארד שקל. חלק ממטרות הרפורמה היה לאפשר גידול משמעותי של אחוז אחזקות ציבור ולהפוך את החברות לפחות ריכוזיות. את ההשפעה המיידית של כניסתה למדד אפשר כבר לראות. אם מחזור המסחר היומי במניה עמד על כ-3 מיליון שקל בשנת 2017, בחודש ינואר השנה זה כבר הגיע לכ-7.5 מיליון ביום ומאז כניסתה למדד, לפני כשבועיים, עלה המחזור לכ-19 מיליון שקל ביום.

התקבצו על הפודיום: אמנון נויבך, יו"ר הבורסה לניירות ערך; איתי בן-זאב, מנכ"ל הבורסה; אסי ברטפלד, יו"ר הפניקס; אייל לפידות, המנכ"ל; אלי שוורץ, מנהל כספים ראשי; ניס אגמון, מנהל השירות; בני שיזף, מנהל תחום חסכון ארוך-טווח; דפנה שפירא לילה, מנהלת תחום הבריאות; אורן אל און, מנהל חטיבת לקוחות; ושלמה שמאי, מנהל תחום אגף מערכות מידע.

הנהלת הפניקס / צילום: גיא אסייג
 הנהלת הפניקס / צילום: גיא אסייג

האביב של ענף האופנה? האחים גולברי חוגגים תצוגה מסורתית

בזמן שהענף נקלע לקשיים, מנהלי ומנהלות הקניונים בתצוגה של שגרה

אתמול הכריזו האחים משה, דוד ויעקב גולברי, בעלי רשת האופנה גולברי, על בוא האביב. בזמן שענף האופנה בישראל נקלע לקשיים, ערכה הרשת את התצוגה המסורתית שלה לקולקציית אביב-קיץ 2018. ואכן מדובר בתצוגה מסורתית - בעוד חלק ממתחרותיה בחרו השנה לערוך מהלכים שונים מהמוכר, חלקם אף חדשניים ושונים, דבקה גולברי במוכר וערכה תצוגת אופנה בדרך לה היא רגילה - מתוקשרת ועמוסת מוזמנים. אלה, הגיעו למרכז הירידים בתל-אביב שם שמעו את משה גולברי מצהיר כי "הרעיון בגולברי, שכל אחת בכל גיל תמצא את עצמה בקולקציה החדשה". בכך כיוון ככל הנראה גולברי לפרידה המתוקשרת של הרשת לפני כשנתיים מהפרזנטורית איילת זורר, והחלפתה בדוגמנית הצעירה יותר, אסתי גינזבורג. האחרונה אגב, הגיעה לתצוגה הנוכחית בהופעה ראשונה מאז לידת בנה.

בחוגגים את האביב נשות ואנשי עסקים, בהם: עתליה שמלצר, מבעלי השליטה בקבוצת שלמה; אורי אבל, מנהל קבוצת מתחמי הקניות של מבנה ובעבר סמנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי; אורן רווח, מנכ"ל אסתי לאודר בישראל; משה רוזנבלום, מנכ"ל קבוצת קניוני עופר; ארנון תורן, מנכ"ל קבוצת עזריאלי; רינה טל, מנכ"לית קניון איילון רמת-גן; אבי זמיר, מנכ"ל קניון גינדי TLV ; גלית סגל, מנכ"לית קניון G כפר סבא; ירון אשל, מנכ"ל גזית גלוב; חי גליס, מנכ"ל קניוני ביג; סמדר נמרודי, יו"רית רשת מלונות רימונים; הפרסומאי ספי שקד; חיים חורש, מנכ"ל מתחם חוצות המפרץ בחיפה; פאר נדיר, יועץ עצמאי למרכזי מסחר; דדי ריזל, יו"ר ועידת הקניונים; רו"ח ליאת נויבירט; עמוס שפירא וזוגתו חלי לוי; ורבים אחרים.

גולברי ואסתי גינזבורג / צילום: אלעד גוטמן
 גולברי ואסתי גינזבורג / צילום: אלעד גוטמן