ביהמ"ש נעתר לבנקים; יאפשר קיום אסיפת הנושים ביורוקום

(עדכון) - השופטת איריס לושי-עבודי נעתרה לבקשת יורוקום והבנקים, שהביעו חשש שדחיית האסיפה תביא לפקיעת הצעת סיידוף

לאחר שאתמול השופטת איריס לושי-עבודי הורתה לבטל את אסיפת הנושים ביורוקום, הבוקר (ב') היא הסכימה להפוך את החלטתה ולאפשר את קיום האסיפה. שינוי ההחלטה נעשה בעקבות העובדה שיורוקום, הבנקים הנושים ונתי סיידוף (המתמודד המרכזי על הרכישה) פנו אמש (א') בבקשה דחופה לבית המשפט, בניסיון לקיים בכל זאת את אסיפת הנושים בהקדם האפשרי.

"לאחר שעיינתי בבקשה ובהבהרות ובהתחשב בכך שהונחה בפניי הצעה מתוקנת, ובכך שמדובר באסיפה מתגלגלת אשר לא ננעלה, וכן בהינתן כי המשקיע (סיידוף - ע.א) הסכים להאריך את פרק הזמן להצבעת הנושים האחרים, אני מאפשרת את כינוס האסיפות היום", כתבה בהחלטתה.

הבקשה של יורוקום והבנקים הוגשה לאחר שאתמול השופטת איריס לושי-עבודי החליטה לדחות את האסיפה, מכיוון שסיידוף הגיש הצעה משופרת, שהנושים עוד לא הספיקו ללמוד לעומק. ההחלטה התקבלה בעקבות פנייה של אחד הנושים הקטנים והבלתי מובטחים של יורוקום נדל"ן. 

בבקשתם מציינים הצדדים כי הצעתו של סיידוף אמורה לפקוע היום, ולכן ישנה חשיבות לכך שתתקיים אסיפת הנושים. "ישנה חשיבות קריטית לכך שיתאפשר לנושים להתכנס ב-19.2 כפי שתוכנן - ופורסם מבעוד מועד, ולהצביע לפי שיקול-דעתם, בשים לב ללוח הזמנים שנקבע בהצעה ולאור פוטנציאל הנזק שעלול להיגרם ככל שההצעה תפקע", נכתב בבקשה.

בבקשה צוין כי שלושת הבנקים הנושים המרכזיים (דיסקונט, הפועלים והבינלאומי) מסכימים לבקשה לקיים היום את האסיפה. עוד צוין כי סיידוף מסכים לדחות את ההצבעה ביורוקום נדל"ן ובחברות נוספות עד ליום חמישי הקרוב.

אל הבקשה צורפה ההצעה החדשה של סיידוף. "לאחר ישיבה משותפת נוספת עם המשקיפים והמשקיע בו הושלמו, בין היתר, חוסרים אליהם התייחס בית המשפט הנכבד בהחלטתו מהיום. יצויין כי אין בנוסח ההצעה המצורף שינויים מהותיים ביחס לנוסח שצורף לדיווח החברה מהיום", נכתב בבקשה.