ניסוי מוצלח לטיל חץ 3: פגע במטרה סימולטיבית בחלל

בשעות הבוקר נערך ניסוי נוף בטיל חץ 3 הנועד ליירט ראשי נפץ גרעיניים ■ סמנכ"ל התעשייה האווירית: "הטיל ביצע את כל המצופה ממנו. אנחנו מרוצים מהתוצאות"

מערכת הביטחון ערכה לפנות בוקר (ב') ניסוי מוצלח בטיל היירוט המתקדם חץ 3 וזאת לאחר שבשני ניסויים קודמים, לא שוגר טיל לעבר המטרה שנקבעה לו בשל בעיות בטיחות.

הניסוי התקיים בשעה 2 וחצי לפנות בוקר במרכז הארץ, בהשתתפות חיל האוויר ונציגי התעשייה האווירית שהיא הקבלן הראשי בפרויקט.

ראש מינהלת חומה שבמשרד הביטחון משה פתאל, אמר הכתיר את הניסוי הבוקר כמוצלח ואמר כי "ההצלחה מאפשרת לנו להתקדם ביעדים שקבענו לעצמנו בתכנית זו, לקראת יציאה לסדרת ניסויי יירוט בחץ 3 באלסקה - שם נוכל לקיים ניסויים שאנחנו לא יכולים לקיים כאן מטעמי בטיחות". 

לדברי פתאל, הניסויים באלסקה צפויים להיערך במהלך השנה, וזאת לאחר שהקונגרס והממשל בארה"ב כבר העמידו לקראתם תקציב מיוחד.

החץ 3 נועד ליירט בחלל טילים ארוכי טווח שנושאים ראשי קרב גרעיניים. הטיל כבר מבצעי בחיל האוויר והגרסה שנוסתה היום היא גרסה עתידית שלו. לדברי סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל, בועז לוי "הניסוי שבוצע לפנות בוקר היה מורכב ביותר ובמהלכו שיגרנו את המיירט שחצה את האטמוספרה עמוק לתוך החלל. הטיל ביצע את כל המצופה ממנו. אנחנו מרוצים מהתוצאות".

בשונה משני הניסויים הקודמים, שברגע האחרון לא שוגרו לעבר המטרות שנקבעו מראש טיל מיירט, הפעם נקבעה לטיל היירוט מטרה סימולטיבית בחלל. לדברי לוי, "הטיל עשה את המסלול במלואו, ולו הייתה מטרה אמיתית, הוא היה פוגע בה. במהלך הניסוי המיירט דימה תרחיש מבצעי מלא".