חילופים בצמרת יינות ביתן: שני סמנכ"לי הסחר עוזבים

יינות ביתן: "אנו נפרדים משני קניינים שעבדו ברשת. תפקידיהם יאוישו ע"י קניינים מתוך הרשת"

סניף יינות ביתן בישפרו סנטר / צילום: שוקה כהן
סניף יינות ביתן בישפרו סנטר / צילום: שוקה כהן

חילופי אישים מפתיעים בצמרת קבוצת יינות ביתן: יניב בן אלי ודוד מלכה, המשמשים כסמנכ"לי הסחר, יסיימו בקרוב את תפקידם בחברת יינות ביתן - כך נודע ל"גלובס". מדובר בצעד יוצא דופן ובעל משמעות, מאחר שמדובר בשניים מהתפקידים המרכזיים בניהול היומיומי של קבוצת הקמעונאות השנייה בגודלה בישראל.

שני המנהלים שעוזבים עתה הם מנהלים בעלי ותק בקבוצה, וגם נחשבים מאוד מקורבים לנחום ביתן, בעל השליטה הדומיננטי, שמהווה את הרוח החיה בקבוצה. מלכה הוא האחראי על תחום המזון הטרי - בשר, דגים וירקות, ואילו בן אלי אחראי על הממשק עם הספקים הגדולים כמו תנובה, שטראוס, ויוניליוור.

מיינות ביתן נמסר בתגובה: "יינות ביתן נפרדת משני קניינים שעבדו כמה שנים ברשת, והחליטו לפנות לעסקים פרטיים. תפקידיהם יאוישו על-ידי קניינים מתוך הרשת. אנו מאחלים להם בהצלחה רבה".

קבוצת ביתן מחזיקה בלמעלה מ-180 סניפים באמצעות 3 רשתות: יינות ביתן ותת-הרשת יינות ביתן בעיר, מגה בעיר ושוק מהדרין. מחזור המכירות הכולל שלה מוערך ב-5.5 מיליארד שקל. הקבוצה רכשה את רשת מגה הקורסת בתמורה ל-455 מיליון שקל ב-2016 והפכה את הקבוצה בשליטתו של נחום ביתן לשנייה בגודלה בשוק רשתות השיווק אחרי שופרסל.