ריקושטים מענבל אור: קב' רכישה תקועה תמכור מגרש ברמת-גן

בקרקע ברחוב ז'בוטינסקי 102-104 שיווקה אור לקבוצת רכישה 186 דירות ■ זאת על אף עפ"י שהעירייה הבהירה כי תשקול לאפשר לבנות במקום לכל היותר 140 דירות ■ חברי קבוצת הרכישה, שכבר 6 שנים ממתינים לדירה, התייאשו מהתממשות הפרויקט והחליטו למכור

ענבל אור / צילום: איל יצהר
ענבל אור / צילום: איל יצהר

6 שנים לאחר שהצטרפו לקבוצת הרכישה שארגנה ענבל אור ברחוב ז'בוטינסקי 102-104 ברמת-גן, החליטו חברי הקבוצה להיפרד מהפרויקט ולמכור את הקרקע.

את הקרקע, שמורכבת משני מגרשים, מציעים למכירה המנהלים המיוחדים למכירת הנכס, עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד לנכסי ענבל אור; עו"ד אלון פלס ממשרד פרגן פלס, המייצג את חברי הקבוצה שרכשו את המגרש ברחוב ז'בוטינסקי 104; ועו"ד אמיר פלמר, המייצג את חברי הקבוצה שרכשו את המגרש ברחוב ז'בוטינסקי 102. הצעות לרכישת הקרקע ניתן להציע עד 30 באפריל 2018, בצירוף ערבות בנקאית בגובה 10 מיליון שקל.

כזכור, בשנת 2012 קיבלה ענבל אור אופציה לארגן קבוצת רכישה שתרכוש את המגרשים, שעליהם חלה תוכנית בניין עיר ישנה עם זכויות בנייה מצומצמות. למרות זאת, ועוד בטרם ידעה כמה זכויות בנייה יאושרו בקרקע, שיווקה אור קרקע ל-186 רוכשים שמימשו את האופציה ורכשו את הקרקע שנרשמה על שמם. אלא שאור, לא הצליחה לאשר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת-גן את התוכנית האופטימית שביקשה, תוכנית שכללה מגדל בן 250 דירות, בעוד שהצוות המקצועי בעיריית רמת-גן הבהיר כי יהיה מוכן לבחון תוכנית שאינה עולה על 130-140 דירות.

בינתיים, ביקשו חלק מחברי הקבוצה לבטל את העסקה עם אור, ואור הגיעה עימם להסכם חתום כי תרכוש מהם בחזרה את הקרקע. לשם כך אף נטלה אור את ההלוואה המפורסמת בסך 7.5 מיליון שקל משלי נרקיס, שבאמצעותה שילמה תשלום ראשוני לחברי הקבוצה. אלא שבטרם הצליחה לגייס את כל הכסף ולהשלים את העסקה, התפוצצה הפרשה שהביאה לקריסתה ולפירוק החברות שבבעלותה.

במסגרת ההליך המשפטי שהתנהל בגין כניסת החברות של אור להליך פירוק, קבע שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, כי ההסכם בין חברי הקבוצה לאור מבוטל, וכי המנהלים המיוחדים לקרקע, יפעלו למכירתה. כמו כן בוצעה הערכת שווי לשני המגרשים על ידי שמאי המקרקעין עודד האושנר, שמונה מטעם בית המשפט. הערכת השווי אינה גלויה, אך על פי הערכות מדובר בשווי שנע סביב 90 מיליון שקל.

על פי המידע שעליו הסתמך האושנר, התוכנית שבה תומך כרגע הצוות המקצועי בעיריית רמת-גן, שעוד אינה סופית וצפויה לעבור שינויים והליכי התנגדויות, היא תוכנית שמביאה בחשבון את שני המגרשים יחד, בשטח כולל של 2.2 דונם לאחר הפקעות, ושניתן יהיה להקים עליהם מגדל בן 35 קומות, שכולל 60% מגורים (23 קומות עליונות; שטח ממוצע של 100 מ"ר לדירה) ו-40% תעסוקה (12 קומות תחתונות), 250 מ"ר חזית מסחרית. התוכנית אף כוללת תקן מצומצם של חניות, אך הקרקע ממוקמת במרחק של מטרים ספורים מתחנת רכבת קלה שכאמור כבר נמצאת בעבודות.

■ לדברי עו"ד אלון פלס, "אנו צופים לקבל סכום משמעותי בגין הקרקע, שכן אין כיום ברמת-גן הרבה מגרשים בשטח 2.2 דונם זמינים לבנייה".