יו"ר מטה הרצוג לשעבר שמעון בטאט הורשע באי-מסירת הודעה

לאחרונה הגיע בטאט להסדר טיעון בנוגע לקמפיין שלילי שהריץ נגד ח"כ שלי יחימוביץ' בפריימריז לראשות מפלגת העבודה,  שמומן ע"י תרומה אסורה

שמעון בטאט / צילום: רוני שיצר
שמעון בטאט / צילום: רוני שיצר

עדכון: כחצי שנה לאחר שהורשע, ביטל בית המשפט את ההרשעה 

בית משפט השלום בתל-אביב הרשיע היום (א') את שמעון בטאט, לשעבר ראש מטה הבחירות של ח"כ יצחק הרצוג בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, באי-מסירת הודעה, עבירה לפי חוק המפלגות.

על-פי כתב האישום, בו הודה בטאט במסגרת הסדר טיעון, בחודש אוגוסט 2013 הוכרז על קיומן של בחירות מקדימות (פריימריז) במפלגת העבודה. הבחירות התקיימו ב-21.11.13. ח"כ יצחק הרצוג, שהחליט באותה עת להתמודד על ראשות המפלגה, הקים לצורך כך מטה בחירות. הרצוג מינה והסמיך את שמעון בטאט לעמוד בראש המטה.

במועד ובמקום שאינם ידועים במדויק, נפגש בטאט עם דניאל כהן, שהיה פעיל במפלגת העבודה וחפץ שהרצוג יזכה בבחירות המקדימות. באותו המפגש סיכמו בטאט וכהן כי כהן יפעל לפרסום קמפיין בעל אופי שלילי נגד חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שהתמודדה אף היא לראשות המפלגה, וזאת באמצעות שליחת הודעות טקסט בתפוצה רחבה לחברי המפלגה, אשר יכילו קישורים לכתבות שונות ובהם תכנים פוגעניים לכאורה בקשר ליחימוביץ'.

עוד סוכם כי עבור עריכת הקמפיין השלילי יקבל כהן סכום של 40,000 שקל, אשר ישולם לו על-ידי שליח מטעם מטה הבחירות שיגיע אליו בהמשך.

בהתאם לסיכום, ב-17.9.13 נפגש רמות עם כהן במשרדו באשדוד. רמות הודיע לכהן כי הוא מגיע אליו בהמשך למפגש האמור של כהן עם בטאט, וכי הוא יסדיר את התשלום עבור הקמפיין השלילי. כעבור מספר ימים שלח רמות לכהן, באמצעות שליח, צ'קים של חברה המצויה בבעלותו לטובת כהן, וזאת בתמורה לעריכת הקמפיין השלילי, על אף שמתן תרומה באמצעות תאגיד היא אסורה על-פי דין. כנגד התשלום מסר כהן לרמות חשבוניות עליהן נכתב כי הכספים שולמו בעד "ייעוץ משפטי", למרות שכהן לא נתן ייעוץ משפטי לחברה, וזאת על-מנת להסתיר את מטרת התשלום. בתמורה לתשלום, ביצע כהן את הקמפיין השלילי במהלך חודש אוקטובר 2013.

על -פי הסדר הטיעון, הנאשם הופנה בהסכמה לשירות המבחן. ההגנה מבקשת כי שירות המבחן יבחן את שאלת אי-ההרשעה. עמדת המדינה היא להרשעה, מאסר על-תנאי, קנס וביצוע עבודות לתועלת הציבור.

התיק נוהל על-ידי עו"ד דפנה יבין מפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי).