עידן עופר רוכש 17% נוספים ממועדון הכדורגל אתלטיקו מדריד

סכום הרכישה החדשה: כ-62 מיליון דולר ■ בכך הפך עופר לבעל המניות השני בגודלו בקבוצה, כשהוא מחזיק ב-32% ממניות הקבוצה

איש העסקים עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל ובקנון, הגדיל את אחזקותיו במועדון הכדורגל אתלטיקו מדריד, מהמועדונים המובילים בספרד ובאירופה, והפך לבעל המניות השני בגודלו במועדון. בעל השליטה באתלטיקו הוא מיגל אנחל חיל מארין - בנו של חסוס חיל הבעלים המיתולוגי - המחזיק ב-52% מהמניות, כאשר היתרה מתחלקת בין גורמים מקומיים קטנים.

עופר, בעל השליטה בחברה לישראל וקנון, רכש בנובמבר האחרון 15% ממועדון הכדורגל תמורת 50 מיליון אירו, ואילו היום נודע כי הוא הוסיף נתח של 17% נוספים, אותו רכש מידיו של התאגיד הסיני דליאן וואנדה, ובכך הגדיל אחזקותיו ל-32%. מדיווח של דליאן וואנדה עולה כי הוא מכר לעופר את אחזקותיו תמורת כ-50 מיליון אירו נוספים (כ-62 מיליון דולר) ובכך מסתכמת השקעתו בכ-100 מיליון אירו. בעבר הוערך שוויו של מועדון הכדורגל על-ידי פורבס בכ-732 מיליון דולר.

עופר, הוא לא הקשר הישראלי היחיד של אתלטיקו מדריד. חברת פלוס500 הישראלית, העוסקת בשירותי מסחר מקוון בחוזי הפרשים (CFD), משמשת כספונסרית המרכזית של המועדון (על הדוחות הכספיים של פלוס500 - ראו עמ' 4)

נזכיר כי אתלטיקו מדריד עברה באחרונה לשחק באצטדיון חדש בשם "וואנדה מטרופוליטנו", על שם דליאן וואנדה, תאגיד הנדל"ן והתיירות ששילם עבור הזכות המסחרית 100 מיליון אירו בעשור הקרוב. אצטדיון זה, שהוקם בהשקעה של השקעה של כ-260 מיליון דולר, היה מהגורמים שתרמו להתאוששות מועדון הכדורגל, ואפשרו לו להוסיף בכל עונה כ-300 אלף צופים למשחקי הבית. בנוסף, האצטדיון יזכה לארח את גמר ליגת האלופות בקיץ 2019.

האצטדיון המשודרג אמנם ימשיך לשאת את שמה של וואנדה בשנים הקרובות, אך עם העברת אחזקותיו של התאגיד באתלטיקו לידיו של עופר, נשאלת השאלה האם זכות מסחרית זו תעבור בעוד מספר שנים לידיו, ואולי נזכה לראות "אצטדיון עופר" נוסף לזה הקרוי על שם אביו סמי - לא רק בחיפה אלא גם במדריד? מטעמו של עידן עופר סירבו להשיב על השאלה.