היעד הבא של מאסק: מכונית טסלה לנסיעה אוטונמית מחוף לחוף

המסע חוצה המדינות ללא מגע יד אדם תוכנן לסוף שנה שעברה, ולא עמד ביעד ■ כעת מאסק אומר כי הוא צופה שככל הנראה תוך 3-6 חודשים תהיה אפשרות לצאת אליו

אילון מאסק / צילום: שאטרסטוק
אילון מאסק / צילום: שאטרסטוק

היעד הבא של אלון מאסק: לאחר שהמיליארדר מנכ"ל טסלה שלח מכונית מבית החברה לחלל, הוא צפוי לשלוח מכונית אחרת למסע מחוף לחוף בארה"ב בנסיעה אוטונומית לחלוטין בעוד מספר חודשים. המסע חוצה המדינות ללא מגע יד אדם תוכנן לסוף שנה שעברה, ולא עמד ביעד. כעת מאסק אומר כי הוא צופה שככל הנראה תוך 3-6 חודשים תהיה אפשרות לצאת אליו.

טסלה בנתה גרסה חדשה של המערכת שלה ב-2016 ולאחר שחשפה את החומרה והתוכנה החדשים, שנקראו Autopilot 2.0, מאסק הכריז כי מכונית שתצויד בהן תוכל להשלים נסיעה מלוס אנג'לס לניו-יורק ללא רגע של התערבות אנושית, ושהחברה תוכל לפתח את הטכנולוגיה הנדרשת לשם כך עד סוף 2017. כעת, לאחר שלא עמדו ביעד, מאסק הסביר כי החברה יכלה להשלים את הנסיעה עוד בשנה שעברה כפי שתוכנן, אך לצורך כך היה עליה לערוך את קוד התוכנה במיוחד, בצורה שתאפשר לאחר מכן לצרכנים להשלים נסיעות אוטונומיות אך ורק באותו מסלול בדיוק, דבר שלא רצה לעשות רק כדי לעמוד ביעד שהציב.

בתוך כך, טסלה הודיעה על ההפסד הרבעוני הגדול בתולדותיה - 675.4 מיליון דולר ברבעון האחרון. לשם השוואה, ברבעון הרביעי של שנה שעברה הפסדי החברה עמדו על 121 מיליון דולר.

מאסק אמר גם כי הוא מרוצה מהתקדמות החברה בטכנולוגיית רשתות הנוירונים שתאפשר נהיגה אוטונומית, והשווה את ההתקדמות להישג של DeepMind של גוגל עם אלפא-גו, שם נראה היה שחסרות יכולות בתחילה, אבל במהרה החברה התקדמה בצורה שאפשרה להם לנצח את השחקנים האנושיים במשחק, ולבסוף לנצח כל שחקן אנושי בעולם תוך זמן קצר.

ההכרזה של מאסק שמה סוף לשמועות שהופצו ברשת החברתית רדיט בחודש ינואר לפיהן טסלה כבר ביצעה את הנסיעה, אך במהלכה נדרשו 30 התערבויות אנושיות מצד הנהג.