מי הגיעו לאירוע שהוא "לא לציטוט, לא לייחוס ואף לא לציוץ"?

הכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי נפתח אמש בערב גאלה בהיכל התרבות בת"א

אלפרד אקירוב ופרנק לואי / צילום : חן גלילי
אלפרד אקירוב ופרנק לואי / צילום : חן גלילי

כנראה שביטחון הוא גם עניין תרבותי. הכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי נפתח אמש (ב') בערב גאלה בהיכל התרבות בתל-אביב.

במוזמנים ובמזמינים לגאלה: אורחי וידידי חבר הנאמנים הישראלי והבינלאומי של המכון, ובראשם פרנק לואי, יו"ר מועצת המנהלים; האלוף במיל' עמוס ידלין, ראש המכון; אורלי הירדני, סמנכ"לית כספים ופיתוח במכון; ופיני כהן, יו"ר חבר הנאמנים הישראלי.

לערב הוזמנו גם עיתונאים, כאשר אלה התבקשו להבטיח כי הדברים שישמעו מפי הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט ומפי ג'ייסון גרינבלט, שליח ארה"ב למזרח התיכון שזו לו הופעה פומבית ראשונה, יהיו "להשכלה בלבד, לא לציטוט, לא לייחוס, ואף לא לציוץ". ההגעה והכניסה אושרו רק למי שהתחייב/ה לעמוד בתנאי זה.

בכנס שהחל היום ישמעו הנוכחים על ההערכות האסטרטגיות לשנת 2018, ויפגשו בין היתר את הגנרל דיוויד פטראוס, לשעבר ראש ה-CIA; מישל פלורנוי, לשעבר תת-מזכיר ההגנה של ארה"ב; ואת העיתונאי תומאס פרידמן.

כמו תמיד באירועים מסוג זה, היו אלה בעיקר גברים שהפגינו ביטחון, בהם: יונה פוגל, מנכ"ל קבוצת פז; אלפרד אקירוב, מייסד ובעל השליטה באלרוב; נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ; עו"ד חנינא ברנדייס; איש העסקים דורון לבנת; מוריס קאהן ובועז דותן, ממייסדי אמדוקס; יהודה ודיתה ברוניצקי, מייסדי אורמת; הכלכלן דוד ברודט; עמיקם כהן, לשעבר יו"ר אל על; דוד קוליץ, יו"ר אלול טכנולוגיות; שמואל חרל"פ, יו"ר כלמוביל; כמו גם אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה; וח"כ יצחק הרצוג, ראש האופוזיציה.