דוחות מורגן סטנלי ואמריקן אקספרס: עקפו את התחזיות

שתי החברות דיווחו אמש על תוצאות הרבעון האחרון של שנת 2017 ■ נכון לאתמול, כ-80% מהחברות שב-S&P500 ופרסמו דוחות כספיים אחרונים ל-2017 עקפו את תחזיות האנליסטים

משרדי אמריקן אקספרס בניו יורק / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
משרדי אמריקן אקספרס בניו יורק / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

עונת דוחות מעט יוצאת דופן עוברת על וול סטריט. נכון לאתמול 78% מהחברות ששחררו דוחות כספיים ונסחרות ב-S&P 500 הציגו תוצאות טובות יותר בשורת הרווח משציפו האנליסטים. 89% מאותן החברות הציגו תוצאות טובות יותר בשורת ההכנסות משציפו האנליסטים.

בסוף המסחר אמש (ה') מספר חברות ענק פרסמו את דוחותיהן הכספיים: מורגן סטנלי, אמריקן אקספרס ו-IBM (לדיווח על IBM). גם חברות אלו עקפו את תחזיות האנליסטים. 

מורגן סטנלי

החברה הציגה רווח של 84 סנט למניה לעומת רווח צפוי של 77 סנט למניה. מחזור החברה עמד על 9.5 מילירד לעומת צפי של 9.2 מיליארד דולר. השינוי ברפורמת המס בארה"ב הוביל להורדה חד פעמית שלא במזומן של כמיליארד דולר בשווי ההון של החברה. אם מחשבים את ירידה זו בחישוב הרווח למניה, הנתון יורד לשווי של 29 סנט. בנוסף הציג הבנק נתון ROE (Returen on Equity) מרשים שעומד על 8.6%. 

בהשוואה למורגן סטנלי, ביום ד' פורסמו הדוחות של גולדמן זאקס שהציג ירידה במחזור העסקים של 50%. נתון זה מבשר טובות עבור מורגן, שמבסס את עצמו כבנק יציב ומוביל.

אמריקן אקספרס

ההפסד החד פעמי לצרכי מס, שמתרחש אצל מספר רב של חברות השנה בשל רפורמת הס, העביר את אמריקן אקספרס, שרשמה ירידה חשבונאית של 2.6 מיליארד דולר, להפסד חשבונאי "על הנייר" של 1.2 מיליארד דולר או 1.41 דולר למניה. אך לפי החברה, התעלמות מירידה זו תציג תוצאות שונות לגמרי והפוכות: רווח ש. 1.58 דולר למניה.

הכנסות החברה גדלו ב-10% ברבעון הרביעי השנה אל מול הרבעון המקביל לו בשנה שעברה כשהן עולות מ-8 מיליארד דולר ל-8.8 מיליארד דולר. הצמיחה בהכנסות נובעת בעיקר משימוש הולך וגובר של הלקוחות בכרטיסי האשראי של החברה והלוואות שהחברה מעניקה ללקוחותיה באשראי.

IBM

ב-22 הרבעונים האחרונים, החברה הציגה ירידה במחזור הפעילות (על בסיס השוואתי של כל רבעון למקבילו בשנה הקודמת). היום החברה הודיעה כי הרצף השלילי והארוך נשבר והיא שבה לעליות במחזור.

מבחינת מחזור הפעילות ברבעון האחרון של השנה: החברה הציגה הכנסות של 22.5 מיליארד דולר לעומת צפי אנליסטים של 22.06 מיליארד דולר (נתון המשקף עליה של 3.6% מהרבעון המקביל בשנה שעברה). מבחינת רווח למניה, ברבעון האחרון של השנה: החברה הראתה תוצאות של 5.18 דולר לעומת צפי אנליסטים של 5.17 דולר. הרווח השנתי למניה עמד על 13.8 דולר.