סגירה חיובית באירופה - הרמה הגבוהה ביותר מזה 10 שנים

מאזן סחר טוב מהצפוי באיחוד ■ מחיר הנפט יורד לאחר הערכות שארה"ב תייצר יותר משצפו מלכתחילה ■ מורגן סטנלי הוריד את הדירג לאייר פראנס

המסחר באירופה הסתיים היום (ו') בעליות שערים, ועל רקע נתוני מאקרו טובים מהצפוי המדדים הגיעו לשיא של 10 שנים. ברקע, הסגירה החיובית באסיה ועל רקע ההערכות כי הסנאט האמריקאי יחתום על התקציב הזמני שאישר הקונגרס וכך - לא יושבת הממשל.

 

בגזרת המאקרו האירופאית: פורסם מדד מנהלי הרכש הגרמני לחודש דצמבר, הוא עומד על 0.2% והוא עומד בתחזיות. פורסם מאזן הסחר האירופאי והוא עומד על 32.5 מיליארד אירו, גבוה מהתחזית שעמדה על 31.3 מיליארד. בנוסף פורסם גם נתון מכירות הריטייל בבריטניה לחודש דצמבר שעומד על ירידה של 1.5%, נמוך מצפי האנליסטים שעמד על ירידה של 0.8% (יש להזכיר כי בדצמבר התקיימו הן הבלק פריידיי והן הסייבר מאנדיי שאלו ימים עמוסי מכירות).

אמש אמר נשיא צרפת מקרון כי אם בריטניה תרצה גישה לשוק האירופאי לאחר הרקזיט, כולל לתעשייה הפיננסית, היא תהיה חייבת לתרום את חלקה לתקציב האיחוד האירופי ולהיות כפופה באופנים מסוימים לשיפוט של האיחוד האירופי.

מחיר הנפט  ירד היום, לאחר שאופ"ק הודיעה היום כי מתחרותיה (לפי הערכות בעיקר מארה"ב) יעלו את היצע הנפט מתחילת השנה. אל הערכה זו מצטרף היום גם ה-IEA שחידש את הערכתו לגבי ייצור הנפט ע"י מדינות שאינן חברות באופ"ק והוא מעלה אותה מ-1.6 מיליון חביות ליום ל-1.7 מיליון חביות ליום. עוד הוסיף ה-IEA כי להערכתו ארה"ב עשויה לעקוף עד סוף את רוסיה ואת ערב הסעודית בייצור נפט. אמש התפרסם נתון מלאי הנפט האמריקאי אשר עומד על ירידה של 6.9 מיליון - ירידה גבוהה בהרבה משחזו האנליסטים: 1.4 מיליון חביות.

מורגן סטנלי הוריד את הדירוג לחברת התעופה Air-France-KLM  - המניה מגיבה בירידות.

הסכם ענק לאיירבוס : אמש חברת התעופה אמירייטס של האיחוד האמירויות חתמה על עסקה להזמנת 20 מטוסים מדגם A380 ועוד אופציה ל-16 מטוסים זהים נוספים בשווי של 16 מיליארד דולר.

אמש יצרנית מוצרי השרברבות השווייצרית Geberit זינקה בעקבות עמידה בתחזיות האנליסטים לדוחות הכספיים השנתיים. החברה התמודדה בחודשים האחרונים עם האטה במכירותיה בגרמניה.

המסחר באסיה נסגר הבוקר בעליות שערים גורפות. מניות הרכב הגדולות נהנו מהעלייה בשווקים כשהונדה עלתה ב-0.65% וטויוטה ב-0.53%.

 

הסכם בין טנסנט לחברת גוגל: טנסנט היא, נכון להיום, אחת מ-10 החברות ה"יקרות" בעולם כשוויה נע סביב ה-550 מיליארד דולר. החברה, שהוקמה בסוף שנות ה-90', בעלת אפליקציית המסרים המידיים המובילה בסין WeChat, חולשת על תחומי פעילות רבים ומבצעת השקעות אדירות בכל העולם. לחברה, למשל, בלעדיות על ייבוא תכני HBO לסין, היא השקיעה ב-5% ממניות טסלה, בבעלותה מספר חברות גיימינג עולמיות ועוד. 

על ההסכם עם גוגל: שתי החברות חתמו על הסכם שיתוף פטנטים זו עם זו שבמסגרתו החברות ישלבו ידיים בפיתוח טכנולוגיות חדשות. נציין כי ההסכם אינו ייחודי או ראשוני - גוגל חתמה כבר על הסכם כזה עם סמסונג, למשל. אך הפעם ההסכם משמעותי מאוד: ראשית כי טנסנט היא החברה עם שווי השוק הגבוה ביותר בסין והחמישית בעולם. שנית בשל שיתוף הפעולה בין ענקית אמריקאית לענקית סינית, דבר שעשוי להיות חריג בנוף הגיאו-פוליטי.

אמש פורסם נתון התמ"ג בסין לרבעון הרביעי של 2017, המעיד על צמיחה שנתית של 6.8%, בהשוואה לתחזיות שצפו נתון שישקף צמיחה שנתית של 6.7%. יש לציין כי אנליסטים רבים ברחבי העולם מתייחסים לנתונים שהממשלה הסינית מפרסמת בספקנות, וחושדים כי הסינים "מתקנים" את הנתונים כלפי מעלה על מנת לשקף קצב צמיחה גבוה מזה הקיים בפועל.