ענף הפרסום יוצא למאבק על כ"א איכותי בקמפיין חדש

איגוד חברות הפרסום נלחם בתדמית הנשחקת של הענף ובתחרות על כוח-האדם מצד חברות הטכנולוגיה והדיגיטל

אמיר גיא / צילומים: איל יצהר
אמיר גיא / צילומים: איל יצהר

התדמית הנשחקת של ענף הפרסום והצורך לטפל בנושא נבחן לא פעם על-ידי איגוד חברות הפרסום, אבל בחודשים האחרונים הפך הנושא לאיום כמעט קיומי על הענף וגורמת לקושי גדול לגייס למשרדי הפרסום כוח-אדם איכותי. זאת מאחר שעל כוח-האדם היצירתי והאטרקטיבי מתחרות כיום חברות מתחומי הטכנולוגיה, ההייטק והדיגיטל, במקביל לשחקניות בינלאומיות הנכנסות לפעילות בישראל כמו אמזון.

חברות אלה זקוקות בעיקר לצוותי פיתוח יצירתיים ומתחרות על כוח-האדם הנדרש בענף הפרסום באמצעות תנאים מפליגים. בנוסף, ענף הפרסום עצמו השתנה ודורש כיום אנשי מקצוע מתחומי הטכנולוגיה והאנליטיקה שיש לגייס מתחומים שאינם פרסום מסורתי.

ל"גלובס" נודע כי נושא זה עלה לדיון באסיפה הכללית של איגוד חברות הפרסום, והוחלט להפיק קמפיין לחיזוק מעמד הענף כגורם משיכה לכוח-אדם. בדיון הוחלט לקיים יום מרתון, שבמסגרתו צוותי חשיבה של אנשי קריאייטיב ואסטרטגיה יעבדו בקבוצות ויגבשו פתרונות קריאטיביים לקמפיין המתוכנן.

בשלב הראשון יעבור בריף אל אנשי אסטרטגיה של המשרדים שיפיקו תובנות ויציירו כיווני אסטרטגיה, ואז ייקבע יום שבו יתכנסו הצוותים למרתון קריאייטיב. בסופו של דבר יוצגו הפתרונות להנהלת האיגוד, שתבחר את הקונספט איתו ימשיכו למדיה. באסיפה סוכם כי כל אחד מהמשרדים החברים באיגוד יבחר 2-3 בכירי אסטרטגיה וקריאייטיב שייקחו חלק בתהליך.

כפועל יוצא של השחיקה בתדמית, נפגע גם מקומו של הפרסומאי בשולחן השיווק. הנושא נידון בעבר באיגוד חברות הפרסום, בעיקר לאחר שאמיר גיא נבחר ליו"ר, מה שסימל את מעבר מושכות האיגוד לדור הצעיר. יחד עם הנהלה חדשה הוחלט אז על שורת צעדים שאמורים היו לטפל בנושא - רובם עסקו בחיזוק התפישה בשוק של הקשר בין קריאייטיב לתוצרים שיווקיים טובים.

ואולם ב-5 שנים שחלפו עבר הענף שינוי גדול - רובו נובע מהטרנספורמציה הדיגיטלית של העולם באופן כללי, ושל ענף הפרסום באופן ספציפי. אל מול עוגת פרסום מסורתי שהולכת וקטנה נדרשו הוצאות גדלות והולכות על כוח-אדם איכותי.

ואולם המחיר הכספי לא היה הבעיה היחידה. ענף הפרסום, שבעבר נתפש כחדשני, זוהר ועדכני, המקום להיות בו עבור מי שרוצה להיות בתקשורת - איבד מזוהרו לטובת ההייטק, הגיימינג והסטארט-אפים. עתה כאמור הגיעו הדברים לידי כך שהעדר כוח-אדם ראוי הוא סכנה אמיתית, ובענף הפרסום מנסים לפתור את זה כמעט בדרך היחידה שהם יודעים - קמפיין.