אריה דרעי נחקר היום פעם נוספת במשרדי להב

בין הפרשיות שהשר לפיתוח הנגב, הגליל והפריפריה נחקר בהן - החשד כי הועברו כספים ממשרדו לעמותות בהן בני משפחתו עובדים בשכר, תוך שדרעי עצמו מצוי בניגוד עניינים לכאורה ■ דרעי: "עניתי על כל השאלות שנשאלתי. הכול טוב"

אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף
אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף

אריה דרעי, שר הפנים המחזיק גם בתיק לפיתוח הנגב הגליל והפריפריה, הגיע היום (ה') פעם נוספת לחקירה נוספת במשרדי יחידה להב 433.

דרעי חשוד בכמה פרשיות שבחלקן מעורבת גם אשתו, יפה דרעי. החשד הראשון שנחקר הוא שבעלי התפקידים במשרדי הממשלה שעליהם היה ממונה דרעי אישרו העברת כספים לעמותת "מפעלות שמחה" שנוסדה ומנוהלת על-ידי יפה דרעי.

לפי החשד, ההעברות הכספים התבצעו בעת שהשר שדרעי נמצא במצב של ניגוד עניינים, לאור היותו השר הממונה, ובעת שבני משפחה של דרעי עובדים בעמותות תמורת שכר. באחד המקרים שחוקרת המשטרה אישר המשרד לפיתוח הנגב והגליל, שעליו ממונה דרעי, העברה של כחצי מיליון שקל לעמותה שבניהולה של יפה דרעי. בסופו של דבר ההעברה לא יצאה לפועל, וזאת בעקבות התערבות של גורמים משפטיים שמנעו אותה.

העמותה שעמדת במרכז החקירה "מפעלות שמחה" הוקמה לפני 18 שנה ומפעילה רשת של מוסדות חינוך שבהם לומדות 800 תלמידות. הרשת, שתקציבה עומד על יותר מ-10 מיליון שקל, כוללת את תיכון "מרגלית" שבו לומדות 240 נערות לתעודת בגרות מלאה, סמינר "שבילי בית יעקב" שבו לומדות 400 נערות.

חקירתו של דרעי עוסקת גם בעסקאות נדל"ן שנחשפו ב"גלובס" ושנעשו בין בני משפחת דרעי. המשטרה בודקת את נסיבות המכירה של זכויות ל-5 דירות בבניין בגבעת שאול מהזוג אריה ויפה דרעי לאחיו של השר, עו"ד שלמה דרעי. העסקאות בוצעות ביולי 2013, זמן קצר אחרי שדרעי נבחר לכנסת וכשנתיים לפני שהתמנה לשר הכלכלה.

בנוסף דרעי חשוד כי הווילה שלו ביישוב ספסופה נבנתה בכסף שלא דווח כיאות לרשויות המס. כמו כן, דרעי נשאל גם על כספים שקיבל או קיבלו מי מבני משפחתו מגורמים בחו"ל.

דרעי מכחיש את המיוחס לו.

בתום החקירה מסר היום דרעי: "סיימתי כעת את חקירתי וכרגיל עניתי על כל השאלות שנשאלתי. הכול טוב ויהיה עוד יותר טוב בעזרת השם. אני כעת בדרכי לנתיבות, להילולת הבאבא סאלי זצ"ל, שזכותו תגן עלינו ועל כל עם ישראל".