המסחר בת"א נסגר בירידות; קבוצת אלקו בלטה לשלילה

טבע חזרה עם פער חיובי של כ-1.5%, גזית גלוב - כ-2% ■ דניאל ומיכאל זלקינד יקבלו חלקים שווים ממניותיו של אביהם המנוח, גרשון זלקינד, בקבוצת אלקו

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ה') בירידות שערים. זאת על רקע העליות החדות שנרשמו אמש בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס זינק ב-1.25% וחצה לראשונה את רף 26 אלף הנקודות. בבורסות אסיה נרשמו עליות שערים על רקע הסנטימנט החיובי מניו-יורק. החוזים העתידיים מאותתים על יציבות בוול סטריט.

בגזרת הארביטראז', גזית גלוב  חזרה עם פער חיובי של 2.17%, טאואר  ו-טבע עם פערים חיוביים של כ-1.5% ו-פרוטליקס עם פער שלילי של כ-2.5%.

חברת שירותי ה-IT טלדור רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי Spectory תמורת 15 מיליון שקל. טלדור היא ספקית פתרונות עסקיים וטכנולוגיים בתחומי תוכנה, חומרה, תקשורת ומיקור-חוץ. ספקטורי מפתחת אפליקציות וממשקי משתמש בתחומי האינטרנט, המובייל וה-IOT (אינטרנט של הדברים). (לסיפור המלא)

השבוע הודיעה קרן אליוט האמריקאית ליו"ר בזק, דוד גרנות, כי הגיעה להחזקה של 4.8% ממניות בזק  וכי היא דורשת לבצע שינויים בממשל התאגידי בחברה - ולפטר את כל הדירקטורים הנתונים בחקירת רשות ניירות ערך. במהלך השנים האחרונות היו כמה וכמה מקרים שבהם קרנות השקעה אקטיביסטיות מארה"ב רכשו מניות של חברות טכנולוגיה ישראליות, והעלו דרישות מסוגים שונים בפני הנהלות החברות. יחד עם זאת, נראה ששני מהלכי רכישה בולטים מהעת האחרונה - במלאנוקס ובבזק - מסמנים עליית מדרגה בתחום. (לסיפור המלא)

הקרן האמריקאית סטארבורד, שמחזיקה ב-10.7% מהון המניות של מלאנוקס הישראלית (שנסחרת בחו"ל), שלחה אתמול מכתב לבעלי המניות ובו הציגה דרישה למנות לא פחות מ-9 דירקטורים מטעמה בדירקטוריון מלאנוקס. מדובר למעשה על החלפת כל הדירקטורים המכהנים כיום, בהצבעה באסיפה השנתית הקרובה של בעלי המניות. (לסיפור המלא)

בדרך למימוש בית ההשקעות פסגות על ידי קרן אייפקס, מתברר היום כי בית ההשקעות הגדול במשק מודה כי נכשל בניסיונו להיכנס לתחום הביטוח כחברת ביטוח, ובכוונתו לצאת מפעילות זו. פסגות מחזיק במלוא מניות חברת הביטוח. קרן אייפקס מחזיקה במלוא מניות פסגות, אותן היא תבקש לממש בקרוב. לאחרונה העריכה אייפקס את שווי פסגות בכ-740 מיליון אירו. (לסיפור המלא)

חברת ההחזקות אלקו  הודיעה כי מניותיו של גרשון זלקינד, מייסד ובעל השליטה בחברה, שנפטר בחודש ספטמבר האחרון, יחולקו באופן שווה בין בניו, דניאל (דני) ומיכאל (מייקי) זלקינד. אלקו מקיימת פעילות בתחומים שונים, בין היתר באמצעות החברות הציבוריות אלקטרה , אלקטרה נדל"ן  ו-אלקטרה מוצרי צריכה 

מניית אופקו  ירדה בכ-1%, פרוטרום  עלתה בכ-1.8%.