האפליקציה שחוסכת כסף על טיסות ובתי מלון בנסיעות עסקים

אפליקציית TripActions מספקת למשתמשים את כל המידע הדרוש להם בנסיעות עבודה - כולל הבונוסים שיקבלו עבור כל שנמוך בהעדפותיהם

אפליקציית TripActions
אפליקציית TripActions

כולנו מכירים את נוהל הזמנת החופשה של ישראלי ממוצע - הכול עובר אופטימיזציה, וכל שקל חשוב: אתרי השוואת מחירים, טיסות שכר, הזמנה 4 חודשים מראש או המתנה עד לרגע האחרון, ישיבה במושב אמצע ליד השירותים כדי לחסוך כמה גרושים. הכול כשר כדי לחסוך בכיס הפרטי כשמדובר בנסיעה מהכיס האישי. לעומת זאת, על-פי שלל מחקרים בינלאומיים - גם העובד הישראלי וגם עמיתו החו"לי לא ממש יחשבו פעמיים לפני שיזמינו את הטיסה הנוחה ביותר לנסיעת עבודה, או זו המעניקה להם הכי הרבה נקודות נוסע מתמיד, גם אם מדובר בטיסה יקרה משמעותית עבור המעסיק שלהם.

בעולם גלובלי שבו חברות רבות משרתות לקוחות בכל העולם - סעיף ההוצאות על מלונות וטיסות של חברות הולך ותופח, בעוד החברות המתעסקות בתחום הן עדיין בגדר דינוזאורים מיושנים כמו אמריקן אקספרס. בשטח הזה, ההצלחה הדי מהירה ומרשימה של TripActions לא מפתיעה. החברה אמנם קיימת כבר שנתיים בווריאציות שונות, אבל צברה תאוצה לאחרונה אחרי סיבוב גיוס מרשים שהוביל לכסף מלייטספיד - אחת הקרנות המובילות בעולם שעומדת גם מאחורי סנאפצ'ט, AppDynamics ועוד הרבה אחרות.

אילן טוויג ואריאל כהן הם היזמים שעומדים מאחורי רעיון פשוט: לחלק את העוגה בין המעסיק והעובד, כך שהעובד או העובדת מקבלים את התמריץ הנדרש לקבל את ההחלטה הנכונה עבור העסק. TripActions בנו אפליקציה נוחה לתפעול המאפשרת לעובד לבחון את כל אפשרויות הטיסה והמלונות על-פי ההעדפות האישיות שלהם, למשל בהתבסס על תוכניות נוסע מתמיד או מועדוני לקוחות, ולתעדף איזו טיסה להזמין.

המערכת מציעה לצד כל אפשרות מידע אם הטיסה או המלון עומדים בתנאי הנסיעות של החברה, ומה הבונוס שהם יקבלו בתמורה לטיסה הספציפית הזו: כירטסת כרטיס זול יותר עם קונקשן שעולה 400 דולר פחות לחברה? קבל 50 או 100 דולר ככרטיס מתנה של אמזון, ומשאר החיסכון תיהנה החברה. נשארת בחדר יותר זול במלון? קבל קרדיט לשדרוג בטיסה הבאה מהעבודה. המערכת עובדת טוב עד כדי כך, שעובדים ביקשו מ-TripActions לפתוח את המערכת עבורם גם להזמנות אישיות מהכיס הפרטי. 

אפליקציית TripActions
 אפליקציית TripActions

תפעול המערכת קל ביותר: כל עובד מזין למערכת את מועדוני הנוסע המתמיד שלו, והמערכת יודעת באופן אוטומטי לתעדף צבירת נקודות. בכל חיפוש, המערכת מציגה את האפשרויות הרלוונטיות ביותר לכל משתמש - גם אלה שיצברו לנוסע הכי הרבה נקודות, וגם אלה שיחסכו הכי הרבה כסף לחברה. לצד כל תוצאה, מופיע ה"פרס" שיקבל העובד תמורת החיסכון - כך שהוא מיתרגם מיידית לערך מיידי בכיס של העובד.

השיטה הפשוטה הזאת, מתברר, עובדת: בחברה מתגאים כי חסכו ללקוחותיהם עד 30% בעלויות הנסיעות של עובדים - סכום עצום כשמדובר בשוק רחב-ידיים של מיליארדי דולרים ובאחוז הולך וגדל מהתקציב של חברות טכנולוגיה וחברות בינלאומיות. הגרסה האחרונה של המוצר אפילו מציגה יכולות מתקדמות של המוצר לשנות את המענק שניתן לכל עובד באופן דינמי כדי לעשות אופטימיזציה לדרך שבה החברה חולקת את החיסכון עם העובדים - כך שהחיסכון לחברה גדול יותר, ולעובדים יש אפשרויות מגוונות יותר לקבל מענקים. חיים בעידן של ביג דאטה, כבר אמרנו?

בחברה הצעירה, שכאמור הוקמה ב-2005 אך גייסה את סיבוב המימון הגדול הראשון שלה רק לפני כמה חודשים, כבר מתגאים בלקוחות נחשקים כמו ענקית הסקרים SurveyMonkey, שמשתפים בחיסכון מרשים עבור הלקוחות.

ההצלחה של החברה עם השורשים הישראלי, אגב, לא השאירה את הזירה נטושה: חברות אחרות כמו "טראבל בנק" ואחרות כבר קמו בחודשים האחרונים כדי לנסות להתחרות על הכיס של המנכ"לים הנלהבים ומנהלי הנסיעות בחברות הגדולות שבהחלט נדלקו על הרעיון: לחסוך הרבה כסף ולגרום לעובדים להרגיש מתוגמלים יותר - ולעשות זאת בו-זמנית.