מענק מהמשרד להגנת הסביבה ל-4 חברות לשימור מגוון ביולוגי

טרה, נתיבי ישראל, מילופרי והחברה הכלכלית חבל אילות יקבלו מענקים בסך 400 אלף שקל

האסון האקולוגי באשלים. לשמור על בעלי החיים / צילום: עודד נצר - המשרד להגנת הסביבה
האסון האקולוגי באשלים. לשמור על בעלי החיים / צילום: עודד נצר - המשרד להגנת הסביבה

4 חברות זכו במכרז של המשרד להגנת הסביבה, במסגרתו יוענקו 400 אלף שקל (100 אלף לכל חברה) לחברות לשם ביצוע מהלכים לשימור המגוון הביולוגי איתו הן באות במגע במסגרת פעילותן. הזוכות הן: טרה, נתיבי ישראל, מילופרי והחברה הכלכלית חבל אילות.

נתיבי ישראל זכתה במכרז בעבור הטמעה של שיקולים אקולוגיים בתאורת כבישים, למניעת זיהום אור, מצב בו תאורה לילית מפריעה את מהלך חייהם התקין של חיות הלילה, למשל עטלפים, חרקים, עופות ויונקי. הפרויקט יעסוק בהטמעה של אמצעים למיקוד האור רק במקומות הנחוצים, הן בכבישים הקיימים והן בכבישים החדשים, כאשר שיקולי זיהום תאורה יילקחו בחשבון אך בתכנון תוואי הכבישים.

טרה תקבל מענק לשיפור הסניטציה של הרפתות על ידי מניעת גישה של חיות בר למקורות מזון בסביבת הרפת. מקורות מזון מלאכותיים גורמים להתרבות של חיות משוטטות, הגורמות לנזקים לחקלאות ולטבע, ולכן לסניטציה נאותה יש השפעה מרחבית משמעותית על שמירת האיזון האקולוגי.

מילופרי, המרכזת שיווק ויצוא של תוצרת חקלאית מעשרות אלפי דונם בגליל המערבי, קיבלה מימון עבור פרויקט להטמעת עיבוד חקלאי תומך מגוון ביולוגי, כמו שימור צמחיית בר בשולי החלקות, שימור הקישוריות האקולוגית הין השדה לבין סביבתו באמצעות התאמת הגידור ועוד.

החברה הכלכלית חבל אילות - המנהלת את פארק תמנע, פארק המשתרע על עשרות אלפי דונמים, המהווה אטרקציה תיירותית ובמקביל, אתר טבע רגיש וייחודי. הפרויקט יפתח תכנית ניהול אקולוגית לפארק, שתשלב בצורה אופטימלית בין הצרכים התיירותיים ובין הרגישות האקולוגית במרחב.

במסגרת מיזם עסקים ומגוון ביולוגי, החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והגנים יתמכו במקביל בשני פרויקטים נוספים: פרויקט למניעת זיהום אור עם חברת המים מקורות, ופרויקט לאפיון בעיית התנגשות עופות בר עם קווי מתח בחברת החשמל (אישור הפרויקטים מותנה באישור תקציבי סופי שיתקבל בקרוב).

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי השנה הקול הקורא זכה להתעניינות רבה: התקבלו עשר הגשות איכותיות של חברות מרכזיות בתחומי התשתיות, החקלאות והתיירות. חברי ועדת השיפוט ציינו כי נבחרו פרויקטים שבהם לצד ביצוע קפיצת מדרגה בניהול האקולוגי יש אף פוטנציאל גבוה לחדשנות ולהובלה מגזרית.

הקול הקורא נערך כמיזם משותף בין המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע. החברות הזוכות נבחרו על ידי ועדת שיפוט שכללה נציגים של המשרד להגנת הסביבה, החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים, משרד האנרגיה ומשרד הכלכלה.