חדש על הכביש: קרוסאובר חשמלי חדש וסופר מתקדם

יצרנית הרכב הסינית ניאו (NIO) השיקה רכב פנאי גדול ומודרני, ואימצה במסגרת חשיפתו כמה מהרעיונות שנוסו בעבר ע"י בטר פלייס בישראל

תכירו את ניאו (NIO) - יצרנית הרכב הסינית שמחזירה לחיים כמה מהרעיונות הותיקים של בטר פלייס הישראלית. ארבע שנים אחרי קריסת המיזם של שי אגסי, ניאו משיקה רכב פנאי חדש בשם ES8 שיציע החלפת מצברים מהירה שתארך פחות משלוש דקות, ממש כמו הקונספט שהוצג בתחנות ההחלפה של בטר פלייס - שאת חלקן עוד ניתן לראות נטושות בכבישי ישראל. גם מודל התשלום מזכיר את מודל בטר פלייס וכולל השכרת מצברים במקום רכישת המכונית כחבילה כוללת .

ה- ES8 הוא רכב פנאי חשמלי גדול עם מקום לשבעה נוסעים שהוצג כמתחרה פוטנציאלי לאאודי Q7 איטרון והטסלה מודל X . עם זאת, מחירו של ה- ES8 נמוך כמעט במחצית מזה של המודל X ועומד על ארבע מאות שמונים ושמונה אלף יואן בסין, כלומר כמאתיים שלושים ושבעה אלף שקל, לעומת כשמונה מאות שלושים וחמישה אלף יואן לטסלה 442 ששווים לארבע מאות ארבעים ושניים אלף שקלים.

ה ES8- מצויד במנוע חשמלי המספק שש מאות וחמישים כ"ס ושמונים וחמישה נקודה שישה קג"מ, מספיק בכדי להאיץ אותו מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך ארבע נקודה ארבע שניות. מערך מצברים עם קיבולת של 70 קילוואט שעה מאפשר טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ במהירות ממוצעת של 60 קמ"ש, ועד שלוש מאות חמישים וחמישה ק"מ בתקן המדידה האירופאי .

מלבד ההנעה החשמלית, ה- ES8 מציע עוד מספר חידושים טכנולוגיים. הבולט שבהם הוא מערכת סיוע לנהג ולנוסעים המבוססת על בינה מלאכותית, בדומה לאלכסה של אמזון. מערכת זו מאפשרת תקשורת בשפה חופשית עם המכונית, בכדי לבצע פעולות שונות הקשורות לתפעול הרכב ולמסלול הנסיעה. כמו כן תוצע מערכת נסיעה אוטונומית חלקית, בדומה לאוטו פיילוט של טסלה .

שיווק הניאו ES8 מתחיל כעת בסין ובשלב זה לא ידוע מתי יחל השיווק במדינות נוספות.