שטראוס תשקיע 2 מיליון שקל במיזם חדשני בתחום החיידקים

חממת הפוד טק "קיטשן", המשותפת לשטראוס ולרשות החדשנות של משרד הכלכלה, פרסמה קול קורא לסטארט-אפים העוסקים בתחום חיידקי המעיים ■ קבוצת דנונה העולמית תלווה את הסטארט-אפ הזוכה בדרך למדף

עבור רבים תעשיית המזון אינה חלק מאומת הסטראט-אפ, אבל זה רחוק מלהיות נכון. בשנים האחרונות יותר ויותר חברות מפתחות מוצרי מזון חדשים בניסיון להביא לשוק חדשנות של ממש, אך ההשקעות בהן דרמטיות והחברות הגדולות אינן יכולות לקחת סיכון בהשקעה במוצרים שייכשלו או שלא יגיעו למדף.

לשם כך פרסמה חממת הפוד טק "קיטשן", המשותפת לשטראוס ולרשות החדשנות של משרד הכלכלה, קול קורא לסטארט-אפים העוסקים בתחום חיידקי המעיים ומבטיחה להשקיע במיזם הזוכה 2 מיליון שקל. המיזם יכול לבוא מכיוון של שיפור החלבון, חומר הגלם הבסיסי או מעולם הפתרונות לבעיות קיימות, כמו זו שמציפה התפלת המים הגוברת - מאחר שאין בהם מגנזיום, התעורר צורך במוצר שישלים את החוסרים. אפשרות נוספת היא פיתוח מולקולה שתאפשר מעין אבחון פרסונלי כמשוב על המצב הבריאותי הנוכחי, מסביר ברגר.

הבחירה בתחום זה נובעת מכך שהרכב חיידקי המעי משפיע על ההחלטות שהמוח שלנו מקבל. "לפני 10-15 שנה מיפו את הגנום האנושי וזה היה דבר דרמטי", מסביר יהונתן ברגר, מנכ"ל החממה, "ובקרוב יסיימו למפות את מערך החיידקים שיש לנו במעיים. ההרכב שלהם משפיע על המון דברים שרלוונטיים לתפקוד שלנו כמו נטייה למחלות, מצבי-רוח, עייפות וכו'. המיזם צריך להיות עם חוזק טכנולוגי, והוא יקבל ליווי עסקי ורגולטורי, וגם קבוצת דנונה העולמית תלווה את הסטארט-אפ הזוכה בדרך למדף".

מדובר בתחום שצובר תאוצה בעולם. לאחרונה השקיע מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, כמה מיליוני דולרים בסטארט-אפ בשם Day Two, המציע פתרונות פרסונליים לתזונה בהתבסס על ניתוח החיידקים במעי.