ת"א: הבורסה נסגרה בעליות; טבע עלתה ב-13.5%

הטלטלה בטבע: חברת התרופות צפויה להודיע על פיטורים נרחבים; שביתה ביום ראשון | סיקור שוטף ■ אלשטיין לוקח את אי.די.בי להשקעה במטבע דיגיטלי ■ הפד האמריקאי הודיע על העלאת ריבית

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ה') בעליות שערים, זאת על רקע פרשת טבע ובעקבותיה הודעת ההסתדרות מאמש על שביתת הוועדים הגדולים ביום ראשון וכן המגמה השלילית בשוקי העולם.

 

טבע  אשר זינקה בחדות בעקבות הודעות היום. חברת התרופות הודיעה באופן רשמי על תוכנית פיטורים נרחבת שתכלול 14,000 מפוטרים ותביא לקיצוצים של 3 מיליארד דולר. עלות הפיטורים תעמוד על 700 מיליון דולר ויתכנו עלויות נוספות בשל סגירת המפעלים.  (המשבר בטבע, מחאת העובדים והתגובות במשק | סיקור שוטף)

סיקור המהלכים האחרונים בחברה:

ההסתדרות תשבית את המשק ביום ראשון 

טבע תפטר כ-3,000 איש בארץ; העובדים: "הבית נופל עלינו" 

יחימוביץ': טבע מפטרת - והמנכ"ל מקבל יגואר בשווי 1.3 מיליון שקל

טבע ישראלית? שיעור העובדים הישראלים אחרי הפיטורים - 8% 

חדלות פירעון או קיצוצים: העובדים משלמים את המחיר | פרשנות 

עוד בכותרות - החלטת הפדרל ריזרב מאמש להעלות את הריבית הפדרלית בארה"ב, מרמה של 1.25% לרמה של 1.5%.

קבוצת אידיבי פיתוח משקיעה 14.5 מיליון דולר ב-CLN, המטבע הדיגיטלי של חברת הבלוקצ'יין הישראלית Colu - כך נודע ל"גלובס". (לסיפור המלא)

ועדת הכספים של הכנסת תכונס לדון בנושא המטבעות הוירטואליים, לבקשתו של ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג. לדיון יוזמנו נציגי בנק ישראל, אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון, רשות המסים ורשות ניירות ערך. הדיון בכנסת מגיע גם בעקבות הודעתו של יו"ר רשות ני"ע היוצא, שמואל האוזר, שלא יאפשר לחברות שערכן מבוסס על ערך הביטקוין להיכלל במדדי הבורסה. (לסיפור המלא)

חברת נובל אנרג'י  האמריקאית, המפתחת את המאגר לוויתן ומפעילה את המאגר תמר, תשתתף בהקמת צינור הגז מקפריסין למצרים, כך דיווח בסוף השבוע האתר המצרי egyptindependent. סגן נשיא החברה, בריאן אסנר, וסגנו באזור מזרח התיכון, קית' אליוט, נפגשו ביום שישי האחרון עם שר הנפט של מצרים, טארק אל-מולא. (לסיפור המלא)

קופיקס   ו-רמי לוי  מצויים במגעים ראשוניים לקראת כניסתו של לוי כשותף ברשת הדיסקאונט המדוברת. כרגע לא ברור האם המגעים יסתיימו בכניסה לרשת הקפה, שותפות ברשת הסופרמרקטים המוזלים "סופר קופיקס" או בלא כלום. (לסיפור המלא)