מי הקמעונאים שירדו לאילת, ומי הגיע לשדה התעופה הלא נכון?

וגם: חיים פינטו מונה למנהל טכנולוגיות ראשי בבנק הפועלים - ולא, אין לו קשר משפחתי למנכ"ל אריק פינטו

רמי לוי וליאון קופלר   / צילום:  יניב כהן
רמי לוי וליאון קופלר / צילום: יניב כהן

חיים פינטו מונה למנהל טכנולוגיות ראשי בבנק הפועלים

חיים פינטו מונה לתפקיד מנהל טכנולוגיות ראשי (CTO) בבנק הפועלים. פינטו (47) הצטרף לצוות הבנק לפני כשנה, כאשר קודם לכן שהה במשך כ-12 שנים בארה"ב, שם עבד בחברות טכנולוגיה גלובליות, בוול סטריט ובמערכת הבנקאית. תפקידו האחרון היה בבנק ההשקעות מורגן סטנלי.

עם שובו לישראל וגיוסו לבנק הפועלים, הוביל פינטו את פעילות הבנק בתחומי הפינטק והפיתוח העסקי.

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים (אגב, אין קשר משפחתי, אף שהשניים חולקים שם משפחה זהה), בירך על המינוי ומסר כי "חיים מצטרף לשדרת ההנהלה הבכירה של בנק הפועלים, ואני בטוח ביכולותיו לעזור לנו לצעוד קדימה ולשמור על מקומנו כבנק הגדול והמוביל בישראל".

חיים פינטו  / צילום: אייל תגר
 חיים פינטו / צילום: אייל תגר

המסלול המהיר (או הקצר) אל התואר המכובד

וגם: אורי לוין נזכר בקול מהעבר

תגידו מזל טוב לאורי לוין, מייסד ווייז, שזכה השבוע לתואר עמית של כבוד ממכללת אפקה להנדסה, בהיכל התרבות בתל-אביב.

טקס הענקת התואר המכובד התקיים במהלך אירוע חלוקת התארים השנתי של המכללה, על-ידי פרופ' עמי מויאל, נשיא המכללה; הרצל שלם, יו"ר הוועד המנהל; ורו"ח מירי אורן, המנכ"לית.

באולם נכחה גם מרים לוין, האם הגאה.

למהנדסים ולמהנדסות הטריים נתן לוין טיפים משלו לניהול אם וכאשר הם ינהיגו חברה, וציין כי בהרבה מקרים הצוות או מישהו מסוים בו, מתגלה כלא מתאים.

"כולם יודעים את זה מההתחלה, אבל אף אחד לא מעז להגיד או לעשות משהו", הזהיר לוין ואמר כי חשוב לזהות את הבעיה מוקדם ולטפל בה. "זה קריטי להמשכיות ולהצלחה של החברה", הוא הדגיש. לוין התייחס לאפליקציית הניווט ווייז ולמה שהניע אותו לייסד אותה, ואמר כי "אתם מבינים שאני ממש שונא לעמוד בפקקים. ביקשתי מבני שיקפיץ אותי לשדה התעופה לפני אחת מהטיסות שלי. להפתעתי הוא אמר לי שהטלפון שלו מקולקל אז הוא לא יכול לקחת אותי כי לא יידע את הדרך לשדה. אחרי שהרגעתי אותו ואמרתי לו שאני אכוון אותו לשם, הוא שאל אותי - אבל איך אדע לחזור?".

עוד סיפר לוין כי לאחר שבווייז שילבו הנחיות ניווט קוליות בקול המחקה את הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל, נמסר לו שמחפשים אותו מלשכת הנשיא. "נלחצתי וחששתי שהנשיא כועס על החיקוי ורואה בו זלזול. מאוחר יותר חזרתי ללשכה שלו ופרס כבר לא היה זמין עבורי אבל ביקשו להעביר לי את המסר שהנשיא שמע על החיקוי וביקש למסור שהוא מאוד מתלהב. רק אז נרגעתי", נזכר לוין.

מרים לוין הרצל שלם עמי מויאל אורי לוין ומירי אורן  / צילום:  לידור ישר
 מרים לוין הרצל שלם עמי מויאל אורי לוין ומירי אורן / צילום: לידור ישר

קפצו לקניון

מי הקמעונאים שירדו השבוע לאילת, ומי הגיע לשדה התעופה הלא נכון?

אנחנו אולי בעונה הקרה, אבל נראה שהעיר אילת הייתה השבוע פופולרית כמו בשיאו של אוגוסט. בעיר נפתחה השבוע בפעם ה-12 ועידת הקניונים ורשתות המסחר, כשבראשה היו"ר דדי ריזל.

בנוחתים בעיר הדרומית: ארנון תורן, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי; עופר ירום, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה בקבוצה, שמונה באחרונה למנכ"ל אתר הסחר Azrieli.com; משה רוזנבלום, מנכ"ל קבוצת קניוני תל-אביב; רמי לוי, מנכ"ל ובעלי רמי לוי, שיווק השקמה, שבדיוק אתמול החליטה המשטרה שלא להעמידו לדין בגין הקלות בהיטלים; דן פילץ, בעלי ומנכ"ל משותף בדיזינגוף סנטר; משה גולברי, מבעלי רשת האופנה גולברי ומותג הקוסמטיקה סקארה; אורן רווח, מנכ"ל אסתי לאודר; אורי בילט, סמנכ"ל לילית קוסמטיקה; גבי רוטר, מנכ"ל משותף ומבעלי רשת קסטרו; סרג' דרעי, מנכ"ל קבוצת רנואר; משה וגלי זילברשטיין, מבעלי לירם בעלת זיכיון קדס בישראל; צביקה רוזנטל, מנכ"ל עזריאלי רמלה; עמוס ומיכל הורביץ מבעלי חברת קולנוע חדש; ואחרים.

הערב הראשון נחתם בהענקת פרס מפעל חיים לליאון קופלר, יו"ר ובעלי רשת סופר-פארם, על פועלו ותרומתו לקמעונאות בישראל.

באירוע הרצה בין היתר היילי סייפר, מנהל חטיבת החדשנות של איביי, אבל אורח נוסף, או ליתר דיוק - האורח הראשי והמרכזי של הוועידה, בושש להגיע. המעצב הססגוני קארים ראשיד שהיה אמור לנחות אתמול בצהריים באילת, התעכב, אחרי שהגיע לשדה התעופה בן גוריון במקום לשדה דב. הוא הוקפץ בזריזות לשדה התעופה הנכון ובסופו של דבר נחת בשלום, לרווחת כולם, באילת.

רמי לוי וליאון קופלר   / צילום:  יניב כהן
 רמי לוי וליאון קופלר / צילום: יניב כהן