בלאק פריידיי: למה השנה זה יותר כדאי מאשר בשנים קודמות?

מלבד שבירת שיא נוספת הצפויה השנה בשופינג המקוון, צפויות הקמעונאיות להציע הנחות והטבות גדולות מאי-פעם

בלאק פריידיי / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
בלאק פריידיי / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

עונת החגים של החורף הנוכחי תהווה ציון דרך מבחינת עולם השופינג המקוון. היא צפויה להיות פעם נוספת השנה הגדולה ביותר מבחינת הקניות אונליין, אולם זה לא כל הסיפור. 

ההטבות שמציעים הקמעונאים ללקוחות השנה עולות בהרבה על אלה של כל שנה אחרת. רוב הדילים של בלאק פריידיי (יום שישי השחור) המוצעים על-ידי הקמעונאים יוצעו גם אונליין, וחלק מהקמעונאים אפילו יציעו הנחות בלעדיות אונליין, היות ששם ישנם יותר מוצרים זמינים למכירה. 

סייבר מאנדיי פינה מקום ברשת לבלאק פריידיי במרוצת השנים בסחורות כלליות, אולם השנה גם קמעונאים רבים בתחום האופנה צפויים להציע הנחות בבלק פריידיי.

השנה, רק 29% מהסוחרים אינם מציעים משלוחים חינם ללקוחות בעונת החגים, כך לפי חברת תוכנת האי-קומרס "שיפו". הנתון נמוך מאוד לעומת השנה שעברה, אז 40% מהקמעונאים לא הציעו משלוח חינם. ההצעות להביא את המשלוח באותו יום או ביום למחרת צמחו פי שלושה מ-1% ל-3% לעומת השנה שעברה. יותר קמעונאים מציעים החזרות בחינם או בהנחה מאשר אי-פעם.

מוקדם יותר השנה וול מארט, שעודנה הקמעונאית הגדולה ביותר בארה"ב, ובפער גדול, השיקה את המשלוח החינמי תוך-יומיים עבור כל קנייה ב-35 דולר ומעלה. אבל הרשת אינה משנה את מדיניות המשלוח חינם שלה לעונת החגים. 

אמזון שומרת גם היא על מדיניות המשלוחים חינם שלה, שהופחתו מוקדם יותר השנה לרכישה של 25 דולר ומעלה. הסף לקבלת משלוח חינם עמד על 49 דולר בעונת החגים הקודמת. כמות המינויים לאמזון פריים ממשיכה לגדול, ורבים מהקונים באמזון יוכלו לנצל את המשלוח-תוך-יומיים החינמי. הלקוחות יכולים כעת להירשם לאמזון פריים על בסיס חודשי - כך שעתה יוכלו ליהנות ממשלוח-תוך-יומיים חינמי רק לעונת החגים. 

טרגט מציעה משלוח חינמי כסטנדרט עד 23 בדצמבר ומוותרת על הדרישה לרכישה ב-35 דולר. גם בסט ביי מוותרת על הדרישה לרכישה ב-35 דולר ומציעה משלוחים חינם עד כריסמס.