אוי אוי אוי

ניסנקורן עסוק בלעשות סיבובי יח"צ ובלהילחם מלחמות לא מוצדקות

אחרי שאיתגר את טייסי אל-על, ששבתו בגלל פגיעה בתנאיהם המופלגים, עשה סיבוב יח"צ מפואר על מאבק הנכים והשאיר אותם עם הסכם גרוע, שהיטיב את מצבם של מעטים ואת רובם השאיר בתוך העוני המרוד, פנה יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, לשמור על ישבנם הרגיש של המפונקים שלו מקריית הממשלה בתל-אביב.

בדיוק לפני שנה ומשהו, השביתו 2,000 העובדים את משרדי הממשלה בצומת עזריאלי, בגלל ההחלטה המוצדקת של נציבות שירות המדינה להפסיק את הפיצוי שניתן להם בגין בעיות התנועה באזור, אחרי פעמיים שבהן כבר ניתנה להם ארכה שהאריכה את משך התשלום. ניסנקורן נלחם בגופו עבורם, כמו שהוא יודע, נציבות שירות המדינה התקפלה והמשיכה לשלם, והשקט שב לצומת עזריאלי.

אלא שהיום בבוקר, עת הודיעה הנציבות שנשבר לה לשלם כספי ציבור מיותרים לאלה שחושבים שהחמה זורחת מאגזוזי הרכבים שלהם והעובדים בתגובה הודיעו שהם ברוגז, וביום ראשון יפסיקו לקבל קהל.

באותה הנימה, אך לא באותם הסכומים, הודיעו לפני כמה ימים דניה סיבוס ושיכון ובינוי למדינה, שהעבודות שהן מבצעות ברכבת הקלה, וגורמות לפקקים הבלתי נסבלים האלה, יתייקרו בעוד מיליארד שקלים בשל חריגות תכנוניות, ושהן כבר מנהלות הליכים נגד נ.ת.ע הממשלתית כדי שתשלים להם את הסכום. סביר להניח שאחרי התנגחות כזו או אחרת, המדינה תמצא את המשאבים לסיים את הפרוייקט הגרנדיוזי שלה.

אבל באופן פילאי, עדיין לא נמצאו חמשת מליוני השקלים לפצות את בעלי העסקים בתוואי הרכבת הקלה, שחלקם כבר הספיקו לפשוט את הרגל ואלה שעדיין מדממים מזומנים ושומרים על תקווה, נמצאים בדרך לשם. בעלי העסקים המסכנים האלה, שנזרקו מתחת לגלגלי הרכבת הקלה, לא רק הפסידו את המכנסיים, אלא גם נאלצים לשרוף שעות בפקקים העצומים, בואכה צומת עזריאלי, מבלי שעולה בדעתם לדרוש פיצוי על הזמן שהם מבזבזים לשווא. הם מוכנים להסתפק רק בשיפוי הנזקים העסקיים שלהם.

אבל במדינת ישראל יש עובדים פשוטים, שמנסים להתפרנס בשיניים, ויש את המפונקים של קריית הממשלה, שחושבים שמגיע להם הכול.

ואם מישהו חשב שהפעם, סוף סוף, מדינת ישראל תעמוד על רגליה האחוריות מול ניסנקורן ואריאל יעקובי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, ויסביר להם שירגיעו את העובדים שלהם פעם אחת לתמיד, כי ככה פוגעים בהתארגנויות עובדים, וששאר אזרחי ישראל חושקים שיניים בשקט בפקקים האינסופיים וסותמים את הפה, כי אין ברירה, הוא טעה ובגדול.

בהודעה חגיגית, כהרגלם, הכריזו יעקבי את ניסנקורן על דחיית ההשבתה בחודש, איזו התרגשות, במהלכו תחזור נציבות שירות המדינה מהצעדים "החד צדדיים" נגד עובדי קריית הממשלה ובמהלכו "יערכו דיונים מתוך מטרה לפתור את הסוגיות שבמחלוקת".

הפתרון הכי יעיל למחלוקת הזו, הוא לא להיבהל ולא להתקפל, ולתת לחוצפנים האלה לשבות ככל שיחפצו, תוך ניקוי ימי השביתה הלא מוצדקת הזו משכרם. הסיכום שצריך לצאת מהדיונים עם הצמד שמייצג אותם, שעובדים שהפקקים לא יאים להם, יתכבדו וילכו הביתה. את מקומם ישמחו למלא אנשים שרוצים באמת להתפרנס. כמו בעלי העסקים המובטלים מתוואי הרכבת הקלה.