הסתיימה השביתה שהוכרזה במכללות הציבוריות

ועד ראשי המכללות והמועצה המתאמת של ארגוני הסגל הבכיר במכללות האקדמיות הציבוריות סיכמו על מתווה עקרונות להסכם קיבוצי ■ שכר חברי הסגל הבכיר במכללות יושווה למקביליהם באוניברסיטאות

מכללת ספיר / צילום:איל יצהר
מכללת ספיר / צילום:איל יצהר

ועד ראשי המכללות והמועצה המתאמת של ארגוני הסגל הבכיר במכללות האקדמיות הציבוריות הגיעו אמש (א') להסכמות על מתווה עקרונות להסכם קיבוצי שיחול על הסגל הבכיר במכללות, ובכך הביאו לסיום השביתה שהוכרזה. העקרונות אושרו על ידי הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) ונציגי האוצר.

על פי מסמך העקרונות יגובש בין הצדדים בשבועות הקרובים הסכם קיבוצי לתקופה ארוכה שבמהלכה טבלאות השכר שאושרו לסגל הבכיר באוניברסיטאות יחולו על הסגל הבכיר במכללות. בנוסף, הוסכם על הקצאת שישמשו לקידום ופיתוח המחקר וההוראה. "השגנו הסכם מכובד שיתגמל את המרצים במכללות הציבוריות באופן ראוי וישקף את ההשקעה לעתיד ההשכלה בפריפריה החברתית והגיאוגרפית", אמרה ד"ר ענת פלדמן, יו"ר המועצה המתאמת של הסגל הבכיר במכללות הציבוריות.

בשבוע שעבר הודיעה המועצה המתאמת על דחיית פתיחת שנת הלימודים האקדמית ועל שביתה ללא הגבלת זמן, בטענה כי המדינה "גררה רגליים" במשא ומתן עם המכללות על הסכם שכר קיבוצי. "אני קוראת לשר האוצר ולשר החינוך להתערב באופן מידי על מנת לפתור את המשבר הנוכחי להביא פתיחת שנת הלימודים כסדרה", אמרה יו"ר המועצה ד"ר ענת פלדמן, המלמדת במכללת אחווה. בהודעת המועצה נמסר כי במהלך חול המועד סוכות הוגשה הצעת פשרה למדינה בנושא הסכם השכר אך זו נדחתה בידי משרד האוצר.

המועצה כוללת 17 מכללות ציבורית שבהן לומדים 55 אלף סטודנטים וסטודנטיות. בין המוסדות השובתים המכללה האקדמית ספיר, המכללה האקדמית תל אביב-יפו, המרכז האקדמי רופין, המכללה האקדמית עמק יזרעאל והמכללה האקדמית תל חי.

בהודעת המועצה נמסר עוד כי "בחודש יוני 2011 נחתם הסכם קיבוצי היסטורי אשר היה תקף לשלוש שנים. בתום התקופה פנו הסגל הבכיר ל משרד האוצר בדרישה להיכנס למשא ומתן על הסכם קיבוצי חדש אך נענו בשלילה". עוד נמסר כי "מאז, למרות פניות חוזרות ונשנות לשבת לשולחן המשא ומתן ולחתום על הסכם קיבוצי, רק בדצמבר 2016 נעתרו בות"ת ובמשרד האוצר להתחיל בשיחות. למרות שהתקיימו פגישות רבות בין הצדדים הגיע המשא ומתן למבוי סתום.