יכולים רק להצטער: סיליקום זינקה ב-143% מאז נמחקה מת"א

מניית החברה עלתה ביומיים האחרונים בכ-18% לאחר שדיווחה על הגדלת ההכנסות בחוזה עם חברת ענק ■ סיליקום כבר שווה 525 מיליון דולר

בינואר 2016 נמחקה מהמסחר בתל-אביב מניית סיליקום, שנסחרה אז ברמות של כ-30 דולר למניה. מתברר שהמחיקה בוצעה בעיתוי אומלל מבחינת המשקיעים בתל-אביב. לאחר שעזבה את הבורסה המקומית, המומנטום החיובי חזר למניית סיליקום, ספקית פתרונות לקישוריות של רשתות תקשורת, שקפצה מאז ב-143%. בסוף השבוע האחרון הגיעה סיליקום למחיר של למעלה מ-70 דולר וננעלה ביום שישי ברמת שיא של כל הזמנים במניה, כ-71.1 דולר. שווי השוק של סיליקום עומד כיום על 525 מיליון דולר.

העליות האחרונות במניה הגיעו על רקע דיווח חיובי מצד סיליקום ביום חמישי. החברה עדכנה בנוגע להתקדמות בחוזה-התכנון (Design Win) הגדול עליו הודיעה בחודש מארס האחרון, וציינה כי הלקוחה - חברת ענק מתחום מחשוב הענן ששמה לא פורסם - מצרפת לתשתית שלה כקבלן משנה יצרן שרתים. כהכנה לכך ולצורך הביקושים העתידיים, יצרן השרתים הגיש לסיליקום הזמנות לרכישת ציוד בהיקף כולל של כ-10 מיליון דולר. נזכיר שבמארס הודיעה סיליקום על חוזה-התכנון, שכלל אז הזמנות ראשונות של 17 מיליון דולר, והיא העריכה שהוא יניב לה הכנסות שנתיות של מעל 30 מיליון דולר. כעת מעדכנת החברה שההכנסות מהחוזה עשויות להיות גבוהות באופן משמעותי: למעלה מ-75 מיליון דולר, משנת 2019.

בתגובה לדיווח זינקה מניית סיליקום ביום חמישי ב-13.7% במחזור מסחר גבוה כמעט פי 5 מהרגיל, והמשיכה לעלות בעוד 4.5% ביום שישי, גם כן במחזור גבוה מהממוצע. בסך-הכל הוסיפה סיליקום לערכה 83.5 מיליון דולר בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע בוול סטריט.

"אנחנו מאוד מרוצים מהמשך המומנטום החיובי בחוזה הגדול ביותר שלנו - וכן מהפוטנציאל של היחסים החדשים שלנו עם יצרן השרתים הגדול", מסר נשיא ומנכ"ל סיליקום, שייקה אורבך. הוא הוסיף כי הלקוח מסר לחברה כי לאחר שיתגבר על אתגרים מסוימים ותשתית הענן תהפוך לזמינה למשתמשים, הפריסה צפויה להיות מואצת - הדבר יוביל לכך שסיליקום תקבל הכנסות גבוהות יותר מ-30 מיליון דולר בשנה, שהוא הסכום עליו דיווחה החברה בתחילה. "למעשה, זה יקרה גם אם הלקוח יחליט לפעול במדיניות של 'ספק שני' ולהזמין ציוד לא רק מסיליקום אלא גם מספק נוסף", אמר אורבך.

"כתוצאה מכך, אנחנו מאמינים כעת שבקצב הפריסה המלא, שצפוי להיות בשנת 2019, ההכנסות שלנו מחוזה-התכנון הזה יעקפו את ה-75 מיליון דולר לשנה", הוסיף אורבך.

סיליקום היא חלק מקבוצת רד של האחים זיסאפל, ובעלי המניות הגדולים ביותר בחברה הם זהר זיסאפל המחזיק ב-20.5% ממניות החברה, בשווי נוכחי של 107 מיליון דולר; וילין לפידות עם כ-6%, בשווי 31.3 מיליון דולר. בשנים האחרונות נמחקו ממסחר בתל-אביב כל חברות קבוצת רד שנסחרו בבורסה המקומית - רדוור, רדקום וסיליקום, כשאליהן מצטרפת בקרוב סרגון, שכבר הודיעה על מחיקתה הצפויה ממסחר.

מניית סיליקום
 מניית סיליקום