במגוריט יאשרו מינוי מעורב בפרשת "ישראל ביתנו" לדח"צ?

שמו של בורבא נקשר בפרשת "ישראל ביתנו" ■ תגובת מגוריט: "מר בורבא כיהן ומכהן בשורה ארוכה של תפקידים ציבוריים בהצלחה רבה. בכל הקשור לפרשה לא הוגש נגדו כתב אישום, והוא אף לא זומן לשימוע"

קרן ההשקעות בנדל"ן מגוריט  מבקשת למנות כדירקטור חיצוני (דח"צ) בחברה את יצחק בורבא, ובעלי המניות שלה יתבקשו לאשר את המינוי באסיפה שתיערך לקראת סוף חודש נובמבר.

אם שמו של בורבא נשמע לכם מוכר, יכול מאוד להיות שזה משום שהוא עלה לכותרות לפני שנתיים בדיוק, באוקטובר 2015, עם פרסום חשיפת פרשת השחיתות המכונה בשם "פרשת ישראל ביתנו". נזכיר, כי החשד העיקרי בפרשה היה שימוש בכספים קואליציוניים, כך שאלה ימסרו בסופו של דבר חזרה לכיסם של החשודים.

אז נודע כי המשטרה המליצה לפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, שר התיירות לשעבר, סטס מיסז'ניקוב, ועוד מעל 30 חשודים, בהם נכלל גם בורבא, אז מנכ"ל מטמנות אפעה, שנחשד בתיווך בשוחד והלבנת הון.

מההודעה על זימון האסיפה עולה כי בורבא (61) מחזיק בתואר שני במשפטים, וצפוי לקבל גם תואר שני בלימודי נדל"ן מהמכללה האקדמית נתניה, זאת בנוסף לקורס מנכ"לים בתאגידים עירוניים שעבר, ולימודי ארץ ישראל במכון אבשלום, וכי במישור המקצועי הוא מכהן וכיהן בכמה תפקידים במועצת הרשות השנייה לטלויזיה ורדיו, ובמוסדות וחברות נוספות.

קרן מגוריט הצטרפה לבורסה בספטמבר 2016, לאחר שגייסה כ-240 מיליון שקל - כ-60 מיליון שקל מתוכם בהנפקת המניות הראשונית (IPO) שביצעה - שהצטרפו לכ-180 מיליון שקל שהבטיחה טרם לכך מארבעה גופים במרכזם חברה קדישא וקרן אלמנות ויתומים שהשקיעו יחד כ-100 מיליון שקל ואקסלנס וקק"ל שהשקיעו כ-40 מיליון שקל כל אחד. מאז ההנפקה איבדה מנייתה יותר מ-20% מערכה, והיא משקפת היום למגוריט שווי של כ-175 מיליון שקל. בחודש שעברה השלימה מגוריט גיוס של כ-250 מיליון שקל בהנפקת אג"ח.

מגוריט היא קרן ההשקעות בנדל"ן (ריט) הראשונה שהוקמה בהתאם לתיקון לחוק הריט. יזמי הקרן הם עוה"ד ארז רוזנבוך וחיים ויספיש, יו"ר הקרן הוא אייל גבאי, לשעבר מנכ"ל משרד רה"מ, ומומחה כלכלי שלקח חלק בהסדר החוב של אי.די.בי, והמנכ"ל הוא מתי דב, לשעבר מנכ"ל חברת הנדל"ן אזורים.

ממגוריט נמסר בתגובה כי: "מר בורבא כיהן ומכהן בשורה ארוכה של תפקידים ציבוריים בהצלחה רבה. בכל הקשור לפרשה, לא הוגש נגדו כתב אישום, והוא אף לא זומן לשימוע".