מאיץ סטארט-אפים חדש בתל אביב יתמקד ביזמות אורבנית

המיזם יפעל בשכונת נווה שאנן בשיתוף בין עיריית תל אביב והתוכנית החברתית של 8200

סטארט אפ / צילום: / א.ס.א.פ קרייטיב
סטארט אפ / צילום: / א.ס.א.פ קרייטיב

עיריית תל-אביב והתוכנית החברתית של 8200 יפעילו אקסלרטור (מאיץ סטארט-אפים) אשר יתמקד בתחום היזמות האורבנית. באקסלרטור ישתתפו 12 חברות שינסו לסייע לדרי רחוב, לשפר את התשתיות העירוניות ולעזור לקשישים שסובלים מבדידות. האקסלרטור ימוקם בשכונת נווה שאנן. התוכנית תימשך כחמישה חודשים ותתמוך במיזמים שתפקידם לשפר את איכות החיים בדרום תל-אביב-יפו בכלל, בדגש על שכונת נווה שאנן. ההרשמה לתוכנית תסתיים ב-15/11 והפעילות תצא לדרך בחודש דצמבר.

רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו, התייחס למיזם ואמר כי "יזמות היא חלק מארגז הכלים שכל צעיר וצעירה זקוקים לו כחלק ממנוף לשינוי אישי וחברתי. כמה מאות מטרים ממרכז הסטארט-אפים של רוטשילד, בלב שכונת נווה שאנן, יוצאת לדרך אחת מתוכניות ההאצה הטובות בארץ שתתמקד ביוזמות בתחום החדשנות האורבנית-חברתית.

התוכנית תייצר קשר ישיר ובלתי אמצעי, בין הקהילה המקומית למומחים עירוניים מהעולם ותקדם מיזמים העוסקים בצמצום פערים חברתיים ורווחה. בכך ממשיכה העיר תל-אביב-יפו להוביל גם בחדשנות וטכנולוגיה וגם בפרויקטים חברתיים למען תושביה".

המיזמים שיתקבלו לאקסלרטור יקבלו שירותים מגוונים לרבות חיבור לעיריות של ברלין, ברצלונה, פריז, אמסטרדם וליסבון, אשר משתפות פעולה עם עיריית תל-אביב-יפו. היזמים יזכו בנוסף לחיבור לרשת הבוגרים של יחידה 8200.